Hvorfor er det sånn?

Jeg henter fram en flaske med flytende smør fra kjøleskapet, for å ha litt i panna når jeg skal steke middagen min. Den har ikke blitt brukt før, så jeg må skru av toppen for å rive av forseglingen under. Panna er i ferd med å bli ganske varm, så jeg river bare forseglingen av å går bort for å kaste den i søppeldunken. Jeg glemmer å skrape av smøret på undersiden av forseglingen, så det er en del smør som sitter fast der. I det jeg slipper den over søppelbøtten, skifter den plutselig retning, og ramler på gulvet….

Hva skjer da? Ramler den med den siden ned hvor det ikke er smør? Nei det gjør den selvfølgelig ikke, den treffer gulvet med et plask så smøret spretter. Jeg tenker, hvorfor skrapte jeg ikke av den før jeg slapp den? Jo for de jeg er en dust!!

Det som er merkelig er at dette skjer jo hver eneste gang… Hadde jeg skrapet av den ville den mest sannsynlig havnet i søppelkassen eller med den andre siden opp, og gulvet hadde vært like rent. Et merkelig fenomen dette her 😱

#merkelig #fenomen #smør #kjøkkengulvet #griseri #hvorfor #blogg

12 kommentarer
    1. Har opplevd det sjøl. Det er ikke bare tyngden men man er trolig litt stressa da man gjør det. Man har stekepanna som er varm noe som kan gi brann hvis man ikke er våken. Har gjort mange slike ting selv. At resultatet blir slik er at man er stressa, kanskje er litt trøtt eller er i andre tanker.

    2. karidansen: Du har kanskje rett, men det er jo litt rart da at i det man slipper taket så ser det ut til at den skal havne i bøtta. Så i siste liten er det som om noen gir den et dytt, og plask så ligger den på gulvet 😀

    3. Helge: Det har nok med tyngdekraften å gjøre, men irriterende er det allikevel. Neste gang får jeg prøve å ikke slippe den så høyt opp, men vente til hånden er rett over søppelbøtta. Da kanskje det går greit :o))

    4. Ja det skjer med alle sånne forseglinger, og er nok tyngdekraften pga. det som sitter under. Ergerlig å måtte tørke opp, og så er det som regel noe som er vanskelig å tørke opp også (brelett o.l., rømme, yoghurt osv.)

    5. Hanne Beate: Ja denne tyngdekraften har mye Ã¥ svare for gitt, hihihi… Hadde det nÃ¥ enda vært noe som kattene likte, sÃ¥ hadde de sleiket opp mesteparten. Da hadde jeg fÃ¥tt en lettere jobb :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg