Nytt prosjekt

For en tid siden forsøkte jeg meg litt på å lage Mollie blomster, men da med et litt kjukkere ullgarn. Nå fikk jeg lyst å prøve meg på bomullsgarn, og se om jeg kunne få til en duk til stuebordet. Jeg valgte Gjesdal bomulls sport denne gangen, men det kan hende jeg skulle ha valgt noe tynnere garn. Jeg skal nå lage noen blomster, så får vi se hvordan de blir…

Jeg har tenkt at det gule garnet skal være i midten på blomsten, og så blir kronbladene grønne. Var veldig i tvil om hvilken gulfarge jeg skulle velge, og sto å så på en lys gul og så en sterkere en, men til slutt så ble det den sterkeste fargen jeg gikk for. Vet du ikke hva en Mollie blomst er, ta en titt på bilde under :o))

Sånn ser altså Mollie blomstene ut, søte ikke sant? Når man sjekker på nettet så dukker det opp mest sjal og pledd, men det er noen andre prosjekter også. Som vesker, penaler og pynt på forskjellige klesplagg. Når jeg har kommet i gang, skal jeg legge ut noen bilder.

#prosjekt #håndarbeide #hekle #blomster #mollie #mollieblomster #blogg

8 kommentarer
    1. Nei, jeg visste ikke hva Mollieblomster var, men de var kjempesøte! De er heklet?
      Legg gjerne ut det du lager, jeg ble i hvert fall nysgjerrig…

    2. Flott garn og fine farger. Slikt noe pynter opp og kan brukes til mangt. Det er snart helg, starter nå med en solid kiwitur og deretter skal leiligheten vaskes. Jobb start er kl 14 så da er det varmt, masse vann er et must i så måte. Ha en fin dag.

    3. maiken: Ja de hekles, og jeg skal legge ut bilde når jeg har fått laget noen. Kommer også til å legge ut en youtube video, hvor man kan se hvordan de kan lages :o))

    4. Helge: Jeg falt for de fargene, og de matcher også de grønne sommergardinene mine :o)) Man skal ikke klage på varmen når den endelig har kommet, men i dag syntes jeg det virker litt trykkende. Veldig høy luftfuktighet, så jeg har fylt opp vannflasken min for andre gang allerede. Ha en fortsatt fin dag du også :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg laget en blomst i går, bare for å prøve. Den ble OK, så nå er det bare å sette i gang. De tar ikke mange minuttene å lage :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg