Haraldrud Gjenbrukstasjon

For en stund siden ble jeg spurt om jeg kunne være behjelpelig med å kjøre bort ting som skulle kastes fra leiligheten til M. Han har flyttet og skal leie ut leiligheten sin, og flytte det han skal beholde til sin nye bolig. Det var jo klart at jeg ville stille opp å hjelpe, siden han ikke har noen bil. Så i går var det meste som skulle fjernes klart og pakket ned i søppelsekker.

Når jeg hørte hvor mye det var skjønte jeg at det ikke ville være plass i min bil, så jeg spurte Anne om hun kunne stille med sin bil også. Hun skulle til meg på ettermiddagen allikevel så hun at det var OK.

Vi fylte opp Annes bil først, og så tok vi resten i min. Ingen av oss var helt sikre på hvilken vei vi skulle kjøre, men med hjelp av GPS på mobilen fant vi ut hvilken vei som var raskest. Anne og M kjørte først, og etter en liten omvei pga dårlig skilting fant vi Haraldrud Gjenbrukstasjon, som var mye større enn jeg trodde den var. Jeg har aldri vært der tidligere, og det gikk fort opp for meg at her lønte det seg å være nøye med sorteringen før man drar dit. 

Det er godt oppmerket hvor de forskjellige tingene skal kastes, men selvfølgelig har man ting og tang som ikke passer inn å da må man spørre. Vi fikk ganske raskt sortert og kastet alt vi hadde med oss. Jeg hadde passet på å ta med en gammel PC og noen lamper som ikke virket å fikk kvittet meg med dem.

Mange var ute i samme ærend som oss, så det var fult med folk som fløy om hverandre og kastet. Veldig mange hadde ikke sortert det som skulle kastes i forveien, så de sprang mellom de forskjellige containerne for å bli kvitt tingene sine.

Ingen av oss hadde spist på en stund, så vi dro bort til Bryn Senter og Al Dente for å spise en lunch/middag. Vi hadde jo blitt ganske skitne på hendene, så det var godt å få vasket seg litt før vi satte oss. Det er ikke noen aircondition i restauranten, så det var litt varmt å sitte der. Allikevel var det godt å få seg en pust i bakken og litt å spise. Når vi hadde spist fikk Anne nøklene mine, så dro hun hjem til meg mens jeg kjørte gutta hjem… 

Det var veldig klamt ute, nesten litt lommert og jeg var nesten sikker på at det ville bli tordenvær utpå ettermiddagen. Det ble ikke noe av det dessverre, for det ville ha sørget for at vi ville ha fått en litt mer behagelig luft ute. Fortsatt varmt og godt, men ikke så klamt.

Resten av ettermiddagen og kvelden gikk med til håndabeide og filmer på Netflix og Viaplay.

#gjenbruk #haraldrud #gjenbrukstasjon #vennetjeneste #søppel #bryn #brynsenter #aldente #lunch #middag #sommer #sommer2016 #juli #juli2016 #lørdag #blogg

6 kommentarer
    1. SÃ¥ flott at dere kunne hjelpe til :)) Ã… kaste søppel er ikke det samme som før, litt mer styr..hehe.men er jo bra det er slik da :)) SÃ¥ fikk dere kosa dere litt med mat ogsÃ¥..høres hyggelig ut…men varmt og klamt er ikke sÃ¥ deilig da :)) Ganske lommert her i dag :)) Ha en fortsatt fin dag <3

    2. annebe: Det var bare hyggelig å kunne hjelpe til, siden de ikke har bil. Nå må du virkelig sortere søppelet ditt selv, før det blir kastet. Her hjemme sorterer jeg papri, matavfall, plast og restavfall så jeg er jo vant til å tenke på dette daglig. Går ut fra at vi blir nødt til å sortere enda nøyere hjemme etter hvert. Al Dente på Bryn senter er virkelig koselig, men de burde helt klart ha hatt airconditon så opplevelsen ble ende hyggeligere.

      Sola har rundet hjørnet på blokka nå, og steker rett på leieligheten. Vinduene står åpne og markisen er dratt ned så det er ikke så ille :o)) Kos deg videre med søndagen!

    3. dedicat: Skaper og boder er veldig overfylt sÃ¥ jeg skal bruke et par dager i ferien til Ã¥ gÃ¥ igjennom dem, og da blir det nok flere besøk hos gjenvinningstasjonen tenker jeg. Problemet er bare at jeg ikke er sÃ¥ flink til Ã¥ kaste og kvitte meg med tingene mine. Skal jeg minske pÃ¥ innholdet mÃ¥ jeg nok være hard, og ikke tenke pÃ¥ minner o alt det der….

    4. frodith: Jeg har en enorm ryddejobb foran meg, i skaper og boder, så jeg kommer nok til å dra dit selv noen ganger til om ikke lenge :o)) Gutta var veldig snille og spanderte maten på oss, som takk for hjelpen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg