Så kunne jeg ikke la være

Siden så mange andre har lagt ut ungdomsbilder av seg, så ble jeg også fristet til slutt til å gjøre det samme. Fant et av meg og min kjære Opel Ascona J, årsmodell 1981. Jeg fikk bilen til påsken 1981, men jeg tror at dette bilde er tatt i pinsen i 1982 på Brekko Camping like ved Gol. Da var jeg 21 år, og ble 22 år til jul.

Jeg var så stolt at den bilen, for jeg kjøpte den helt ny etter å ha spart penger siden jeg begynte å jobbe 4 år før. Vanligvis ville jeg ikke ha lagt ut bilde av bilen min med bilnummeret synlig, men siden bilen er skrotet for flere år siden syntes jeg ikke at det var så farlig. Asconan var ikke min første bil, neida, jeg hadde først en gammel boble i ca 1 år.

Det var viktig for meg å ha bil i ungdomstiden, som nå, og jeg husker at det var ingenting mer jeg ønsket meg enn å ta førerkort og kjøpe bil når jeg fylte 18 år. Jeg gledet meg til den dagen skulle komme da jeg kunne begynne med kjøretimer, for jeg hadde allerede lært meg å kjøre bil i forveien. Nå er det sånn at jeg ikke var noe flink på skolen, siden jeg var/er ordblind, og karakterkortet mitt var derfor ikke noen lystig lesning. Av den grunn var det veldig stort da jeg sto uten problemer til teoriprøven på Bilsakkyndig :o))

Gøy å rote igjennom gamle bilder å mimre litt til de minnene som dukker opp :o))

#gamle #minner #foto #ungdomsbilde #opel #ascona #gleder #ønskedrøm #blogg #1981 #1982 #blogg

10 kommentarer
    1. SÃ¥ herlig! ja gøy Ã¥ rote litt i minner…jeg fikk førerkortet pÃ¥ 18Ã¥rs dagen og husker hvor nervøs jeg var..for tenk om jeg ikke bestod! Da var jo dagen ødelagt..men jeg klarte det,,og hadde ogsÃ¥ boble som første bil..en gullfarget moderne boble med takluke og breie felger…hihihi..

    2. fruensvilje: Ja jeg kan huske at ganske mange hadde den typen… Det var en god bil Ã¥ kjøre, men Opel hadde store problemer med materiale bilen var laget av. Den rustet rett og slett bort, og det var ingenting man kunne gjøre for Ã¥ stoppe det!!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Du hadde nok en finere boble enn meg, for jeg hadde en offwhite en fra 1965, med en horn som breket som en sau. Den hadde virkelig karakter skal jeg si deg :o))

    4. maiken: Det var jeg virkelig, og så stas det var å kunne kjøpe helt ny bil. Jeg har hatt mange bilen opp igjennom årene, men bare 2 ganger har jeg kjøpt helt ny.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg