På besøk hos mamma og pappa

Det er så lenge siden jeg hadde vært på gravlund, at jeg husker ikke sist jeg var der en gang… Jeg skammer meg litt over at jeg ikke har vært der for å se til plantene, og jeg kan jo ikke unnskylde meg med at jeg har lagt å reiser heller. Det tar maks 15 minutter å kjøre bort…

Derfor bestemte jeg at jeg skulle dra bort en tur utpå dagen i dag, og jeg garderte meg med hansker, spade, saks og de nye lyktene jeg kjøpte på Løiten Lys i sommerferien. Var ganske sikker på at rosen jeg satte ned før 17. mai nå hadde visnet helt bort, men der tok jeg feil gitt. Den var blitt høy å sto i blomst, og det var bare noen få blomster jeg måtte klippe vekk for de visne.

Lubeliane som sto langs kanten hadde vokst seg veldig høye, og lå halvvisne utover så de tok jeg opp sammen med litt ugress. Jeg hadde ment å dra bort på Plantasjen nede på Alna, men jeg var helt utslitt etter å ha ordnet rundt graven at jeg orket ikke. Bare en liten sideinformasjon, forkjølelsen min som begynte på fredagen har nemlig slått ut i full blomst. Jeg har vondt i halsen og feber!!

Jeg skal heller dra på Plantasjen etter jobb i morgen, kanskje, for å kjøpe en Erika og litt annet stash å plante. Så kan jeg legge på granbar og klippe litt av rosen litt senere ut på høsten.

Jeg tror at dette må være noe av det største epletreet jeg noen gang har sett… På avstand kan man se at treet er overfylt med epler fra topp til tå. Det virkelig lyst opp der det sto mellom alle gravene :o))

Eplene så virkelig innbydende ut, men de var veldig små enda så jeg fant ut at det var best å vente litt med å ta en prøvesmak… For jeg skal smake på dem, for å se om de er av den søte eller den sure varianten. Må nok gi dem noen uker til innen jeg kan høste meg en smaksprøve :o))

Ute har det var veldig fint vær i dag, men det har blåst ganske kraftig så det virket ikke så varmt. Da jeg dro ned til gravlunden hørte jeg på P4, og da nevnte de at det fine været ville fortsette neste uke også. Ingenting er bedre enn om vi får lov til å få en høst med bare fint vær, noe som gjør at man kan være mye ute å gå litt på tur :o))

#mamma #pappa #gravlund #besøk #høstrydding #rose #epletre #epler #høst #natur #planter #blogg #september #september2016

8 kommentarer
    1. Epler er godt. Du sier noe, burde ha besøkt grava til mine besteforeldre iløpet av kort tid og reist til en annen kirkegård hvor min onkel ligger. Når jeg kommer ditt glir blikket bort til grava til Maja. Hun gikk jeg i samme klasse som meg på barneskolen og døde altfor fort. Det er bare en grav mellom min onkel og henne. Når man kommer til slike steder tenker man automatisk bakover til minner etter de som ligger der.

    2. Så synd forkjølelsen har satt seg..fortsatt god bedring! og så flott den rosen stod! Helt utrolig epletre!!

    3. en må nok besøke graven innimellom ja,men det såg jo fint ut )) men et slikt gigantepletre på gravplassen var litt uvanlig,er det slik att dem som vil kan høste av disse ?

    4. Helge: Det er trist nÃ¥r noen dør lenge før tiden… Jeg kjenner ogsÃ¥ noen som gikk altfor tidlig, og det er veldig trist. Jeg skulle jo tilbake Ã¥ plante i dag, men jeg har blitt sÃ¥ forkjøla at jeg ikke har orket…

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Denne forkjølelsen har dessverre blitt verre i dag, og jeg har vært hjemme å tatt det med ro. Epletreet er gedigent og utrolig flott, og jeg håper at det får lov til å stå der lenge ????

    6. fruensvilje: Jeg tror nok at det bare er å forsyne seg, ellers blir det mat til rådyr og fugler. Nå er det veldig mye epler, så det er nok til alle ?? Jeg tok bilde etter at jeg hadde ryddet, og det var ikke fult så fint før det.

      Vanligvis pleier jeg å gå jevnlig til graven, men nå hadde det gått i glemmeboken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg