PC-trøbbel

For en stund siden oppdaget jeg at det ikke fungerte å laste opp flere bildet på en gang til bloggen, men siden jeg ikke trengte å gjøre det akkurat da tenkte jeg ikke så mye på det. Så i helgen begynte jeg å tenke på det, og syntes det var litt rart at dett skulle slutte å virke. Nå er det jo sånn at inni mellom er jeg ganske sløv, og får ikke alltid med meg at endringer blir gjort. Etter å ha lest meg opp litt på blogg.no fant jeg jo ut hvilke endringer de hadde gjort, men det skulle uansett ikke gjøre sånn at jeg ikke kunne bruke funksjonen.

Forrige dagen så fikk jeg også problemer med mailen min… Jeg oppdaget plutselig at Innboksen, Kladd, sendte elementer og slettede elementer var blitt borte. Jeg skjønte ikke hva som hadde skjedd, og uansett hvor mye jeg undersøke og leste klarte jeg ikke å løse problemet.

Tidligere i kveld ble jeg så frustrert at jeg avinnstallerte jeg først Chrome, og så prøvde jeg å reparere Outlook til ingen nytte. Da la jeg opp mailkontoen min på nytt, og vips så fungerte mailen igjen. Jeg innstallerte Chrome til slutt, og da fungerte også Flash playeren igjen også. Jeg blir nesten manisk når sånne ting skjer, og bare MÅ finne ut av det eller ordne det. Som oftes så klarer jeg å fixe det på en eller annen måte, selv om det blir å gå inn bakdøra i stedet.

Nå kan jeg endelig senke skuldrene mine igjen, noe som føles veldig godt :o))

#pc #pctrøbbel #programvare #chrome #outlook #mail #innstallere #avinnstallere #datatrøbbel #blogg

14 kommentarer
    1. Fint å lese at det løste seg med PC`n din. Det hadde jaggu vært greit å være dataekspert. Jeg har store problemer med å skjønne hva jeg skal / må oppdatere og hva jeg ikke burde ha oppdatert. Hva heter det alt da; må jeg ha java, burde jeg ha flasplayer osv. Har forstått det slik at det er drivere, hørt det fra sønnen. Men hvor står det da, hvordan vet en alt. Når kan en oppdatere Windows f.eks. Hvis PC`n din er ny kan du gjøre det, men når den blir eldre bør du ikke gjøre det. Fordi da har ikke maskinen kapasitet til programmer, så alt går mye tregere. Når er maskina ny og når er maskina for gammel? Jeg fatter ikke at det ikke går an å lage en oversiktelig liten instruks-bok, om det viktigste å tenke på ved en datamaskin. Er det så vanskelig da?
      Du forstår sikkert frustrasjonen selv, he-he. Ha en god natt!

    2. Jeg er en dumstut på så mye med programmer og gudveit på maskina,, men kommer meg sånn noenlunde gjennom alle de behov jeg har. Jeg hadde jo en jobb der det bare var å rope på IT ansvarlig når noe ikke funka 😛

    3. Så flink du er da..jeg bare sender pc over til mannen når jeg får problemer..så fikser han..hihihih. BRA du fant ut av det!

    4. toveview: Jeg er pÃ¥ langt nær noe data-geni, men jeg er nysgjerrig Ã¥ skal vite hvorfor ting blir som de blir… Noen ganger hender det nok at at jeg lager en ordentlig røre pÃ¥ Pc’n, før jeg igjen av en eller annen mirakuløs møte har klart Ã¥ løse det. Ikke alltid jeg skjønner hvordan en gang!!

      Normalt pleier PC’n min Ã¥ si fra nÃ¥r noe trenger Ã¥ oppdateres, men pga en feil sÃ¥ har alt stoppet opp. Det fungerte en lang stund, men nÃ¥r endringer blir gjort sÃ¥ blir det feil vettu. Vi er nok mange som føler at vi skulle ha kunnet mere :o)) Ha en fin dag videre.

    5. dedicat: Ja pÃ¥ jobb har vi IT-avdeling som fikser det meste, og regelen er at skjer det noe galt sÃ¥ er de som skal fixe det. Noe som er veldig greit, for det er utrolig hvor mye galt man kan klare Ã¥ fÃ¥ til…. Hjemme hadde jeg en god venn som kunne alt om data, og som hjelp meg nÃ¥r ting gikk skeisen, dessverre sÃ¥ er ikke han mere Ã¥ jeg mÃ¥ klare meg selv… I gÃ¥r derimot hadde jeg en venninne pÃ¥ telefonen, og hun kom med noen gode ideer i tillegg til det jeg fant ut selv :o))

    6. Siv Svanem: Det blir jeg ogsÃ¥, men sÃ¥ er jeg veldig klÃ¥fingret og nysgjerrige da ogsÃ¥!! Jeg bruker gjerne metoden let – finn – trykk… Noen ganger gÃ¥r det veldig greit, andre ikke sÃ¥ greit :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: I de fleste tilfeller klarer jeg Ã¥ fixe ting selv, men….. Det er ikke alltid jeg vet hva jeg gjorde for Ã¥ fixe det, og det er jo litt dumt hvis samme problemene dukker opp. Da husker jeg ikke hvilke smarte trix jeg gjorde gangen før, hihihihi!!

    8. Man føler seg ofte dårlig når PC-en ikke virker som den skal, hverdagen blir ikke slik den skal da. Men håper du er tilbake til full fart igjen. Jeg er nesten helt grønn når det gjelder slike ting.

    9. Så flink du er da! Jeg hadde ikke klart det samme som deg, enda jeg også liker å løse ting på egen hånd. Min erfaring er at google er god å ha og likeså youtube med mange ting. Godt at alt fungerer med PC-en din igjen!

    10. Helge: Alt fungerer nå som det skal, etter en voldsom let og trykk operasjon og med bestis Anne i andre enden av telefonen. Når man ikke har noen å spørre så er det bare å lete og trykke til man finner ut av det :o))

    11. Hanne Beate: Jeg har nok ogsÃ¥ søkt pÃ¥ nettet nÃ¥r PC’n har slÃ¥tt seg vrang, og jeg ikke har skjønt hvordan jeg skal løse problemet. Man blir litt satt ut nÃ¥r data’n ikke fungerer, for hele livet er jo pÃ¥ den…. Heldigvis har jeg nettbrett og mobil som fungerer ved siden av, sÃ¥ helt hjelpeløs er jeg jo ikke :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg