En outlandish lunch

En normal lunch for meg, er at jeg slenger på meg jakka å stikker ut en tur. Noen ganger blir det en tur på Gunnerius eller Oslo City, og andre ganger blir det en runde rundt et eller noen flere kvartaler. Dette gjør jeg for at jeg ellers blir så stiv i leddene mine når jeg blir sittende det meste av dagen.

I dag hadde jeg også tenkt meg ut siden det var det knallværet ute, men så ombestemte jeg meg. Jeg hadde jo smurt matpakke i dag, noe jeg normalt ikke er så flink til å gjøre. Vel, som sagt så ombestemte jeg meg å tok med matpakke, termokoppen og mobilen ut i almenningen. Der fant jeg meg en stol, puttet øreproppene inn i øret, og satt meg til å høre på Outlander på Storytel :o))

Jeg ble så engasjert i “boka” at jeg holdt nesten på å glemme å følge med på klokka, sånn at jeg ikke satt for lenge. Davina Porter som leser den engelske boka som jeg lytter til, gjør det på en så engasjerende og fin måte at det er vanskelig å løsrive seg. Hun veksler mellom engelsk og skotsk og tilbake til engelsk igjen uten problemer. Jeg slet litt når jeg forsøkte å lese boka selv, men å høre på den går veldig fint.

#outlander #engelsk #skotsk #lese #lytte #storytel #davinaporter #lunch #matpakke #spasertur #utibyen #blogg

12 kommentarer
    1. Så hyggelig da! Jeg har aldri hørt på slike lydbøker, men det er nok litt mer avslappende enn å lese selv, tenker jeg. Jeg har aldri lest den boka du sikter til, men det ser jo ut som et godt stykke knippe med spennende karakterer ut fra bildene her.
      God natt <3

    2. Lydbøker kan være tingen for mange. Ikke bare for blinde personer men for alle som heller vil høre boka enn lese. Matpakke smurte jeg alltid før, billigere det enn og kjøpe. Men der hvor jeg jobber nå kan man spise nå mye man vil for 325 kroner hver mnd.

    3. Så lurt å ha lydbok på i lunsjen..drømme seg bort..og ikke bruke sitt eget hodet til å lese..men få det rett inn i hodet! Men er veldig flott ute nå…så du burde ut også.. men det viktigste er vel å finne det som gjør at du slapper av, og henter mer energi.. Ha en ny flott dag i dag!

    4. toveview: Det er første gang jeg også prøver meg på dette, og det er noe jeg kommer til å fortsette med. Jeg skal nok lese bøker ved siden av, men med lydbok kan du høre på hvor som helst. I dag måtte jeg bruke bil på jobb, og da ble det Outlander på veg ned til sentrum :o))

      Dersom du skulle være interessert så går tv-serien på Viaplay, og den er like flott som bøkene :o))

    5. Helge: Så bra tiltak på jobben din å betale et fast beløp, og så kan man bare spise den man ønsker. Skulle ønske det var sånn her også! Jeg har virkelig blitt glad i å høre på lydbok, men jeg kommer ikke til å stoppe å lese bøker heller :o))

    6. fruensvilje: Knis, ja det hadde tatt seg ut om jeg hadde sittet å sovet, og noen måtte vekke meg :o)) Lydbok kan varmt anbefales… Kan ha i øret når man driver med håndarbeide, går tur og kjører bil mm :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Man må kombinere både uteliv og inneliv… Blir ikke så mye av det etter jobb lenger, siden jeg er sent hjemme og mørket kommer tidlig :o)) Jeg har virkelig blitt glad i lydbøkene, for de kan jeg lytte til når og hvor jeg vil. Kan kombinere det med mye annet :o))

      Ha en fin dag du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg