Det er ikke så greit

Som oftes er det bare kos med kattene, men andre ganger kan jeg bli så forbannet på dem at jeg har mest lyst til å skrike høyt.

For det meste er det Vinja som gjør ting som vet hun ikke får lov til. En av de tingene er å spise på plantene mine, for når hun gjør det kaster hun opp. Å hun gjør det igjen og igjen.

Dette her var en søt liten avlegger av en Fredslilje, som jeg igjennom lang tid har pleiet for å få til å overleve. Så oppdaget Vinja den og nå er disse kvistene det som er igjen.

Jeg tok frøkna på fersken her om dagen, og jeg eksploderte å ropte til henne at hun skulle komme seg ned fra benken. Hun var ikke sen om å fordufte, og jeg straffet henne med å overse henne i overkant av en time. Ikke en gang når hun kom for å kose, ga jeg etter. Jeg kunne se ar hun skjønte ar hun hadde gjort noe galt. Kommer hun til å gjøre det igjen? Å JA DA!

#katter #vinja #rampete #planter #fredslilje #blogg

8 kommentarer
    1. er det ikke noe som heter kattegress ? katter spiser jo gress for å kaste opp hårballer,kan være derfor pusen din gjør det.Jeg ville sjekket ut om det finnes noe kattenekan får til å få opp hårballer ,så får du kanskje dine planter i fred

    2. Uff..den er ikke giftig hÃ¥per jeg?? Du mÃ¥ nok fÃ¥ tak i noe kattegress..det er tydelig at hun trenger det…Søte kattepus!!

    3. fruensvilje: Jeg kjøpte kattegress pÃ¥ Plantasjen et Ã¥r, og de mesket seg med det. Jeg har ikke sett det siden. Har forsøkt Ã¥ odle det selv etter noe jeg kjøpte i dyrebutikken, men det syntes de ikke er like godt. De skal spise litt gress, sÃ¥ jeg fÃ¥r se hva jeg fÃ¥r til…

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Fredsliljen er nok litt giftig, for begge to kaster opp etter Ã¥ spise pÃ¥ den. Skulle tro at de lærte, men akk nei… Skal se i dyrebutikken om de har noe kattegress jeg kan odle frem. De har hatt det noen ganger .o))

    5. Ja, Ã¥ sÃ¥ kattegress er nok smart, for utekatter spiser jo gress. Jeg tror de gjør det for kaste opp hÃ¥rballer. Jeg sÃ¥ frøposer med kattegress hos Rusta i vÃ¥r, men nÃ¥ er det litt utenfor sesong med frø. De har det sikkert i dyrebutikken.😊

    6. Hanne Beate: Takk for tipset når det gjelder Rusta. Der er jeg innom med jevne mellomrom, så jeg skal se etter det. Kan jo hende at de har det hele året :o)) Det er riktig det at kattene spiser gress for å regulere magen, og for å få opp hårballer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg