Et Ã¥r har gÃ¥tt…!!

På formiddagen i dag var jeg nede på Alfaset gravlund for å tenne lys for den snille gode pappan min, som døde for 16 år siden i dag. Jeg syntes ikke at det er så lenge siden når jeg snakker om han og tenker på ham, men så har det altså gått 16 år.  Da jeg var nede på gravlunden på Allehelgenssøndagen oppdaget jeg at de to lyktene jeg hadde der, ikke fungerte som de skulle. Lokkene på toppen blåser hele tiden av, og da blir glassene fulle av vann når det regner eller snør.

Derfor stakk jeg innom Nille på Tveita for å kjøpe et par gravlys, som jeg kunne sette der nede i stedet. Så sant de ikke blåser ut, så kommer de til å brenne en god stund utover kvelden og natten :o))

Pappa var ikke så glad i å bli tatt bilde av, så jeg har ikke så mange av ham fra hans siste år. Jeg fant dette fine bildet av ham og mamma som jeg tok av dem på deres 40 års bryllupsdag Nyttårsaften i 1988. De er sårt savnet begge to!

#årsdag #mamma #pappa #død #savn #minne #alfaset #gravlund #tennelys #blogg

10 kommentarer
    1. koselig bilde da,godt å minnast dei som ikke er blandt oss lengre,du får kjøpe batterilys med dimmer på bereknet på utebruk,du får dem hos blomsterhandelen og passer fint i en liten lanterne ved graven,så slår den seg på ved mørkets frembrudd og av når dgen våkner )

    2. annebe: Jeg blir så glad når jeg ser dette bildet, og får minner om en lykkelig og varm barndom ?? Jeg skal se om jeg finner noen nye lykter etterhvert, som holder vannet ute. De jeg kjøpte hos Løiten Lys var dessverre ikke noe godt kjøp nei!

    3. fruensvilje: Jeg er egentlig ikke så glad i batteridrevet eller solcelledrevet lykter. Syntes det er finest med brennende lys i lyktene. Jeg skal investere i nye lykter litt senere, sånn at jeg har noe ordentlig å sette lysene i. Det ble ikke så ille med gravlysene heller :o))

    4. frodith: Mamma og pappa var veldig koselig, og stort sett alltid i godt humør. De var av den sorten som tenkte først på andre, før de tenkte på seg selv. Delte med seg av det de hadde, lite eller stort. Det som også er litt fint er at det er så mange som savner dem, ikke bare jeg, og de har så flotte minner av dem :o))

    5. SÃ¥ fint bilde, og godt Ã¥ minnes en god barndom.💕 Det er vondt nÃ¥r foreldrene ikke er hos oss lenger, men da er det fint Ã¥ tenke pÃ¥ minnene og en liten trøst at andre savner de ogsÃ¥.

    6. Hanne Beate: Jeg er veldig glad for at jeg har mange gode minner å se tilbake på. Allikevel blir sånne dager som høytider, bursdager og dødsdager litt såre, men sånn er det bare!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg