Julenissen stakk av…

De siste dagene har det ikke blitt noe blogging, dels for at hodet mitt ikke har vært på plass til å sette meg ned å skrive, og så har jeg hatt litt å gjøre her hjemme som måtte gjøres. 

Nå har jo julenissen stukket av og tatt med seg all julepynten ned i kjelleren. Det han derimot ikke tok med seg når han stakk, var julegardiner og juleduker. Det vettu overlot han helt og holdent til meg. Å plukke ned gardiner med vonde armer er ikke den letteste oppgaven, og derfor har jeg utsatt den littegranne. Hadde tenkt å starte på fredagen som var, men da orket jeg ikke å sette i gang så det ble utsatt til lørdagen.

Med det samme jeg sto opp på lørdagen satte jeg i gang med å ta ned alle gardinene i hele heimen, og jeg kjente det i armene når den siste var tatt ned. I utgangspunktet hadde jeg tenkt at jeg skulle henge opp de oransje gardinene mine i stuna, men i søken etter noen andre gardiner til soverommet og kontoret fant jeg de syrinfargede. Da ble de som skulle opp, noe som snudde rundt på alt annet i stua. Andre putetrekk og duker måtte finnes fram…

På soverommet og på kontoret mitt har jeg hatt hvite gardiner, men det hadde jeg ikke til å henge opp nå igjen. Ute har det kommet litt snø og med hvite gardiner virker det så kjølig inne. Derfor var jeg altså oppe i skapet i søken etter noen andre jeg kunne bruke. Innerst i øverste skapet fant jeg det jeg lette etter, nemlig de gamle grå stuegardinene mine, som jeg trodde jeg hadde kastet.

Dette er to fag med gardiner som er av et tynt stoff, og når jeg dro de fram var de alle sammen så krøllete at jeg trodde aldrig i verden at jeg skulle klare å få strøket dem glatte igjen. Jeg klarte det, men jeg brukte nesten to timer på det. Jeg fant også et par grå kapper oppe i skapet, som passet perfekt til. Nå henger de altså oppe, og skal jeg være helt ærlig så er de mye finere der de henger nå. For som stuegardiner syntes jeg nemlig ikke at de passet i det hele tatt.

I dag var jeg nødt til å ta livet helt med ro, og for å la armene mine hvile seg… For de trenger nemlig det, siden jeg skal tilbake på jobb i morgen. Jeg skal forsøkte meg i 50% stilling. Jeg gruer meg litt, siden jeg har vært bort så lenge, men så gleder jeg meg også for det skal bli godt å komme inn i normale rutiner igjen. Det kommer nok til å bli hardt å komme seg opp i morgen tidlig, men på et vis skal nok det gå bra :o))

#julenissen #julepynt #julegardiner #juleduker #stryke #rydde #ordne #jobb #tilbake #gruer #gleder #stikkeav #gardiner #stryke #blogg

8 kommentarer
    1. ja nye gardine og andre tekstiler tar nok ikke nissen seg av ) men godt å få opp noe nytt til lysere dager ) håper armane dine kommer seg og lykke til på jobben i morgen

    2. Ja det så veldig fint ut! men fy for en jobb..stryke OG henge opp..vet alt om hvor tungt det er når armene ikke henger helt med..Håper du får en god dag på jobb i morgen! og lykke til!

    3. fruensvilje: Nei, det er vel ikke vanlig at nissen tar seg av det, hihi! Det ble veldig lyst og luftig nå som alt det røde er borte. Det blir spennende å se hvordan armene kommer til å takle det å gå på jobb hver dag, om bare for noen timer!!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Det skal nok gå greit på jobb, bare jeg nå klarer å komme meg opp tidlig i morgen. Får vel ikke sove i redsel for å ikke høre klokka!!

      Skal jeg være ærlig sÃ¥ er det en “møkkajobb” Ã¥ skifte gardiner, og det er vel derfor jeg utsetter meg for det flere ganger i Ã¥ret, hihihi!!

    5. Jeg la den aller siste resten av jula ned i boden i dag. Og bra var det. Hverdagen er tøff om dagen på ymse vis men det er januar hvert år. Vil gå over til nettbank etterhvert, lei alt som heter gebyrer. Det blir en ny hverdag men må bare venne meg til det. Når rentene ved nyttår spises opp av gebyrer så må noe gjøres.

    6. Helge: Jeg har brukt nettbank en god stund, og det gjorde hverdagen mye enklere. Nå betaler jeg alle regninger med mobilen, og slipper å ha en PC i nærheten :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg