Jeg trengte en pause

Noen ganger har jeg det sånn at jeg bare må koble ut, for å samle tankene… Jeg blir helt tom i hode, og det å sette meg ned å blogge blir veldig vanskelig. Dette selv om det har skjedd mye og det egentlig er mye skrive om, men så er det helt håpløst å få det fra hode og ut i fingrene. Den siste tiden har jeg hatt det litt sånn, og både PC’n og nettbrettet har ligget helt i ro. Den eneste gangen jeg har vært i nærheten av dem, er når jeg har tørket litt støv og kattehår av dem.

Ellers så har jo dagene gått med til jobb og trening/behandling, hvor formen går opp og ned som sur melk i en kattunge. På fredagen måtte vi tenke litt nytt med treningen, for jeg hadde fått en betennelse rundt tommel og pekefinger på høyre hånd. Det var en liten utfordring, for veldig mange av øvelsene krever at jeg bruker hender og armer. Det ble trening av ben, mage og rygg noe jeg godt kjente men på en positiv måte :o))

Etter at jeg var ferdig med treningen kom bestis Anne å hentet meg, og så dro vi opp til Plantasjen i Skedsmo. Hun trengte å bytte ut noen planter i vinduene sine. Mine planter storkoser i alle rom, så jeg trengte ikke å handle noen ting. Tror det er første gangen jeg ikke hadde med meg noe hjem, men jeg så selvsagt mye jeg hadde lyst på :o)) Anne kjøpte seg 3 forskjellige grønne planter og plastpotter til å plante dem over i.

Da vi kom til kassen så jeg at påskemarsipanen var satt fram. Jeg syntes jo det er litt vel tidlig siden påsken ikke er før i april. Jeg kjøpte ingenting, ettersom jeg ikke er så veldig glad i marsipan.

Når vi hadde vært på Plantasjen dro vi til Strømmen Storsenter for å gå litt rundt der, samt å spise en lunch. Vi valgte å gå inn hos Jordbærpikene, hvor de har et stort og delikat utvalg. Siden jeg hadde vondt i hånden valgte jeg en lett omelett med salat, som ikke var så vanskelig å skjære opp. Det eneste som var litt negativt, var at vi måtte vente en god stund på maten. Jo da, det var mange der, men de kunne ha vært litt kjappere allikevel!!

I går kom Anne til meg, og da hadde vi i forveien bestemt oss for at vi skulle ta Taco til middag. Jeg hadde det meste av tingene i skapet, så det var bare noe småtteri jeg måtte kjøpe inn. Det er jo både godt og enkelt å lage… 

Ettersom jeg hadde vondt i hånden ble det ikke noe fargelegging eller noe håndarbeide i går. Vi satt i stua og skravlet mens vi så på tv, for svenskene begynte jo med sine delfinaler til MGP og det måtte vi jo få med oss mente vi. Hihi, tror egentlig at vi skravlet oss igjennom det fleste låtene, og endte opp med å ikke få med oss så veldig mye. Helt ærlig så tror jeg ikke at noen av oss brydde seg om det :o))

Det begynte å snø utover kvelden, og innen Anne skulle dra hjem ut i de sene nattetimer hadde det lagt seg en del. Allikevel hadde det ikke vært så ille å kjøre hjem. Det er jo så mildt så veiene er vel for det meste bare.

#tilbake #pause #hvilepause #trening #behandling #plantasjen #planter #strømmenstorsenter #strømmen #jordbærpikene #shoppe #tace #tacokveld #mat #lørdag #snø #snøvær #mgpsverige #mgp

8 kommentarer
    1. Koselig å se deg tilbake igjen, men det er viktig å ta seg en pause når man føler for det! Som ikke-blogger er jeg imponert over at dere klarer å se skrive noe så ofte. Moro å ta seg en tur innom Plantasjen og se på alle blomstene og kjempegodt med taco!

    2. Ja det er deilig å ta seg en pause når man trenger det..og særlig om du har fått vondt i fingrene..ja da er det ikke lett å skrive på pc..Håper du snart blir bedre, for savner dine koselig hverdagslige innlegg! Ha en god kveld! Snør som det legger seg her også nå..Nå holder det snart..:-)

    3. Hanne Beate: Av og til blir det litt for mye å være sosial over alt, og da er det godt å kunne ta seg en pause. Det er så mye flotte planter på Plantasjen, så det er ikke alltid like lett å dra derfra uten noen, men jeg klarte det nå :o)) Jeg spiser ikke Taco så ofte, og derfor smaker det ekstra godt når jeg først gjør det :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er slitsomt når armer og hender ikke fungerer, og det er jo da man merker hvor mye man egentlig bruker dem ;o)) Så koselig at du liker mine innlegg, som jeg selv noen ganger tenker kanskje er litt kjedelig, hihihi! Nå har det sluttet å snø her i Oslo, og det ser ut til at det har begynt å blåse. Det er fortsatt plussgrader ute, så jeg misstenker at snøen blir borte om ikke lenge hvis det ikke blir væromslag da!!

    5. Av og til mÃ¥ man bare ta en pause – og blogginga er jo noe vi driver med fordi vi har lyst – ikke fordi vi MÃ… eller BØR! Jeg ELSKER marsipan, men synes det er tidlig med pÃ¥skemarsipan allerede nÃ¥! Kos med venninnetreff! 🙂

    6. karidansen: Det var nok ikke noe i veien med viljen, men den forsvant gitt på vei ut til fingrene, knis! Jeg fikk nok av masipan når jeg var liten, en liten intern fleip mellom pappa og meg, da han hver jul kjøpte marsipangris og til påske høner ol. Jeg følte at jeg måtte spise litt, men etterhvert ble de liggende til de var uspiselig!!

    7. greit å ta en pause når kroppen gir beskjed.
      Var på plantasjen vi også i helgen ) men jeg gikk ikke tomhendt derfra ) og taco ble det til middag i dag,veldig greit ja

    8. fruensvilje: Av og til må man høre på kroppen, og ta en pause selv om man kanskje ikke har lyst :o)) Hihihi, neste gang jeg drar på Plantasjen er det ikke sikkert jeg går derfra tomhent nei :o)) Taco er så enkelt å lage, og så kan man jo bruke det man har opp i lompene eller skjellene :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg