Viktig å bli sett og holde ørene varme

Det er ganske kjølig nå om dagen, og jeg går konstant å er kald på ørene når jeg er ute. Jeg er ikke noe glad i å gå med lue, så ofte trekker jeg opp hetten på jakken for å skjerme litt.

Jeg blir fortsatt kald, så i dag stakk jeg innom Bogerudtekstil å kjøpte et par nøster med Gjesdal refleksgarn i rosa. Det er kjukt og lunt, men ikke ull. (85% akryl og 15% polyester). Jeg skal i første omgang lage et pannebånd som varmer godt om ørene, og liker jeg det ferdige produktet så kan det være at jeg lager noen lune pulsvanter som matcher ;o))

Ikke bare vil jeg holde meg varm om ørene, men jeg kommer jo til å syntes i mørket også :o))

#håndarbeide #strikke #pannebånd #pulsvanter #gjesdal #refleksgarn #ferbruar #blogg

12 kommentarer
    1. Det var en frisk og fin farge! Blir nok selvlysende du nÃ¥ ja..hihih..Gleder meg til Ã¥ se…lykke til! pass pÃ¥ tommelen!

    2. Det blir sikkert mange varme plagg av slikt garn. Ei lue er viktig i kulda, har noen luer selv og det er greit at man kan bytte på. Har vaska tøy i ettermiddag, så nå blir det snart rett ut i senga.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte:Det måtte jo bli rosa vettu, hihihi!! Det er raskt å strikke et pannebånd, og jeg skal nok klare det på en kveld uten å få vondt i tommelen :o))

    4. Smart med refleksgarn, og greit at det ikke er i ull. Jeg klør lett av ull og spesielt i pannen og rundt halsen. Jeg liker også bedre å bruke pannebånd enn lue, og det holder ørene vel så varme.

    5. frodith: Det var akkurat på Gunnerius jeg kjøpte det, ligger like ved jobben min :o)) Jeg er virkelig spent på hvordan det blir seende ut når det er ferid, syntes kommer jeg i allefall til å gjøre!

    6. Hanne Beate: Jeg fant ikke noe mønster, sÃ¥ det blir helt pÃ¥ frihÃ¥nd… Har kommet noen rader opp, og sÃ¥ langt ser det veldig fint ut :o)) Ã… garn som klør er sÃ¥ ubehagelig, men dette tror jeg kommer til Ã¥ være midt i blinken :o))

    7. fruensvilje: Det er litt tungt Ã¥ strikke siden jeg strikker veldig fast, og da glir ikke maskene noe ser godt over pinnen. Det gÃ¥r allikevel framover, sÃ¥ det blir nok snart ferdig… Ikke i dag, men i morgen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg