PannebÄnd i refleksgarn

Jeg skrev i sta at jeg hadde kjÞpt garn til pannebÄnd i Gjesdal refleksgarn, og nÄ er bÄndet ferdig. FÞr jeg startet pÄ arbeidet lette jeg pÄ nettet etter mÞnster jeg kunne bruke, men jeg fant ikke noe som passet til den tykkelsen mitt garn hadde.

Jeg tok derfor sjangsen pĂ„ Ă„ legge opp 84 masker pĂ„ pinner no 6, for passet ikke pannebĂ„ndet kunne jeg jo alltids rekke det opp Ă„ starte pĂ„ nytt. Den kunne kanskje ha vĂŠrt noe mindre, men den fungerer. Kan nok vĂŠre at jeg kan lage flere senere, og da vet jeg jo at jeg bĂžr legge opp litt mindre masker. BĂ„ndet ble litt “slarkete” i kantene og rullet seg opp, sĂ„ for Ă„ stramme det litt heklet jeg en kant rundt.

Til Ä vÊre det fÞrste jeg lager + at det ble laget helt pÄ frihÄnd er jeg fornÞyd. Viste ikke hvor bredt det skulle vÊre, og det kunne kanskje ha vÊrt noe smalere, men det er greit :o))

NÄ er det ingen fare for at jeg ikke syntes nÄr jeg er ute i mÞrket, for denne lyser virkelig opp :o))

#hÄndarbeide #strikke #hekle #gjesdal #garn #gjesdalgarn #refleksgarn #synlig #februar #blogg

12 kommentarer
    1. Den var virkelig flott. Greit med refleks, hadde i tillegg tatt pÄ meg en refleksvest. Minner emg om at jeg mÄ skaffe etpar nye refleksvester, aner ikke hvor de to jeg hadde er, kanskje i boden. Alikevel en trygg investering. Fikk ikke sove derfor tidlig oppe, det er helg og for min del blir det snÞmÄking + feiring av morsdag og bursdag pÄ lÞrdag. Er litt trÞtt enda sÄ det blir vel ei lita Þkt i drÞmmeland igjen.

    2. Det er jo sÄ flott med de garnene..skulle jo hatt det i gensere til hundene..men har en genser til dem, og det brukes jo sjeldent..bedre med noe som er vanntett..hihih..men jeg syns det sÄ helt riktig ut..passe bredt..for jeg fikk jo et av Connie, som var bredt, og likte det veldig bra..som Ä ha pÄ lue..og varmet godt nedover Þrene.. Men smak og behag! Ha en god dag!

    3. Det ble flott da! Godt med noe som varmer pÄ Þrene, og bra Ä synes i tillegg! :o) Idag har det vÊrt kjÞlig med en sur vind, sÄ da er pannebÄnd gode Ä ha!

    4. Helge: Ble fornÞyd med pannebÄndet, og jeg kommer garantert til Ä syntes ute i mÞrket. I tillegg til at jeg holder meg varm pÄ Þrene :o)) Refleksvester har jeg opptil flere av, med og uten reklame. NÄ har jeg ikke brukt dem nÄr jeg er ute pÄ tur, men mer i bilen hvor det ogsÄ er viktig Ä ha dem.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg hadde egentlig ikke tenkt sÄ mye pÄ det garnet, men sÄ viste niesen min meg en lue hun hadde strikket til sÞnnen sin. Da fikk jeg virkelig blod pÄ tann :o)) StÞrrelsen er helt grei den, og det kan godt hende at hvis jeg lager et til i en annen farge sÄ blir det pÄ samme stÞrrelsen. Det er nok best med vanntett til hundene, selv om de nok hadde blitt veldig fine i refleksvester :o))

    6. fruensvilje: Tusen takk :o)) I gÄr syntes jeg den ble litt stor, men nÄ som jeg prÞvd den sÄ er den egentlig helt perfekt. SÄ varm og god + at den ikke klÞr! Veldig glad i rosa :o))

    7. dedicat: Jeg har egentlig tenkt ganske lenge at jeg skulle lage et pannebÄnd, men ikke av dette garnet. Det var etter at niesen min strikket en lue til sÞnnen sin at ideen kom :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg