🎇 Frustrasjon 🎇

I forrige uke kom en etterlengtet lønning inn på kontoen, og da jeg kom hjem fra jobb satte jeg meg godt til rette i godstolen med mobilen i hånden. For i dette hjemmet betales alle regninger med mobilen. PC’n har jeg ikke blitt brukt til det formålet på aldri så lenge, og jeg har jo ikke noe ønske om å begynne med det igjen heller.

Alt gikk veldig greit når jeg var inne å godkjente alle e-fakturaene mine, men når jeg var ferdig med det så logget jeg meg ut. Dumt, for jeg hadde en manuell faktura som også måtte betales, og det var da det ikke var morsomt lengre. Jeg fikk ikke logget meg inn igjen med Bank id, og når sånt skjer, blir jeg så inni hampen irritert….. Vel jeg ble mer enn irritert, for jeg ble rasende og holdt nesten på å slenge mobilen i gulvet. 

Ettersom jeg ikke lenger hadde en kodebrikke, fikk jeg jo ikke godkjent den siste regningen, grrrrr!!

Jeg gjorde alt som sto i min makt for å få ordnet opp i det, men etter x-antall svordommer og alt det som hører med når ting ikke går som det skal, måtte jeg se meg slått. Så etter at jeg hadde vært hos lege og til trening på fredagen besøkte jeg banken for å rydde opp i floka. Jeg fikk ny kodebrikke, og så skulle jeg selv ordne opp med å bestille ny bankid til mobilen. Det gikk ikke så bra det heller, så i dag måtte jeg på nytt tusle i banken for å få litt hjelp.

Jeg kom til en veldig hyggelig kundebehandler, som med noen små tastetrykk klarte å få orden på bankid’n min. Jeg nærmest danset ut av banken, for i så godt humør og lettet ble jeg. Det har jo blitt sånn at mobilen er hovedverktøyet mitt når noe skal gjøres, regninger skal betales, billetter som skal bestilles,og all aktiviteten på sosiale medier. Så må det jo nevnes at hver gang en diskusjon med uenigheter er i full sving, er det jo mobilen som avgjør hvem som har rett og avslutter enhver uenighet :o)) Nå kan jeg senke skuldrene, for regningen som forfalt for flere dager siden har blitt betalt :o))

#bankidpåmobil #bankid #mobil #frustrasjon #banken #service #hjelp #faktura #februar #tirsdag #blogg

10 kommentarer
    1. Men hvorfor har du ikke både på pc og mobil? Er jo så enkelt på pc også..Sier jeg som ikke har prøvd meg på mobil bank..hihihih..Godt du fikk ordnet det…er jo så vanskelig nå..for det er jo ikke banker overalt heller..Ha en god kveld!

    2. fruensvilje: Da jeg fikk bank id på mobilen, må jeg innrømme at jeg syntes at det var litt skummelt. Det tok ikke lang tid innen jeg følte meg trygg på det, og nå klarer jeg med “nesten” ikke uten :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg kunne ikke bruke PC’n akkurat nå, for å få godkjent regningen må jeg enten ha kodebrikke eller bank id på mobilen, og jeg hadde ingenting jeg ?? Jeg foretrekker å bruke mobilen, for da kan jeg betale regninger og gjøre andre ting når det ikke er en pc i nærheten.

      Det er langt mellom bankfilialene nå for tiden, for vi skal jo klare alt selv!! Det jeg savnet mest ved bankbesøket var å kunne sitte ned mens vi ordnet sakene. Jeg er ikke så glad i å stå å henge ved et høyt bord, men det er så moderne…. Er nok litt gammeldags der!!

    4. Hater sånt styr med det der altså 😛 Da kan jeg få hår på tennene som pappa bruker å si xD Jeg har både på pc og mobil, og på mobilen har det blitt ganske greit med å betale og overføre 🙂

    5. Kjipt når slikt skjer. Man blir fort sint og irritert når ikke de digitale greiene virker. Men det er bra med en reserveløsning. Det er sjelden man går i banken i dag men hjelp ansikt til ansikt kan aldri erstattes. Så det var bra at ddu traff en koselig kundebehandler. Så det er bra at bankene er der.

    6. Søtmonsen ): Ja nå som mobilen er som en liten datamaskin, kan den jo utføre de fleste oppgaver. Da er det ikke morsomt når ting ikke fungerer, og denne bankid’n må man jo ha nesten hvor man skal inn nå!

    7. Helge: Jeg blir jo så irritert og oppgitt når slike ting skjer, at jeg har nesten ikke godt av det en gang ;o)) Hjelp ansikt til ansikt er i mange tilfeller den beste løsningen, for det er ikke alltid ting kan gjøres på egen hånd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg