Valgets kvaler

I dag tok jeg en god titt på neglene mine, og så at det var en stund siden jeg hadde vist dem noen oppmerksomhet…. Som jeg har nevnt tidligere så fliser de seg opp og brekker bare jeg ser hard på dem. Dette til tross for at jeg spiser “relativt” sunt og tar B-vitaminer for å rette på det. Nja, det har kanskje blitt noe bedre den siste tiden, men helt bra er de jo ikke.

For å slippe å file for hånd, pleier jeg å bruke denne snertne maskinen til å gjøre grovarbeidet. Så finpusser jeg med neglefilen etterpå. Inntil jeg de blir litt hardere, så forblir de korte. Jeg orker ikke å drive å spare, og skal de brekke så fort de har fått en fin lengde. Det er til å grine av, knis! Maskinen var en bursdagsgave for et par år siden. Tar jeg ikke feil ble den kjøpt hos Expert, og den var ikke så dyr heller…… Det vet jeg, for jeg var med å kjøpe den :o))

Nå er det valgets kvaler, HVILKEN NEGLELAKK skal jeg velge? Den grønne med gullskjer eller den brune med grønnskjer? De får lov å stå på stuebordet en stund, så får jeg bestemme meg utover kvelden. Jeg må jo le av meg selv, for så viktig er det jo egentlig ikke hvem av dem jeg tar :o))

#manicure #negler #stell #tlc #velvære #neglefil #valg #kvaler #neglelakk #grønn #brun #mars #onsdag #blogg

8 kommentarer
    1. Syns neglene dine så fine ut jeg..har akkurat samme problem..tynne, skjøre og fliser seg opp..også river jeg av..når det blir et hakk..så biter ikke..men de fliser seg jo..så blir aldri lengde på mine heller…vet de holder seg bedre med neglakk..men er ikke noe flink å holde det vedlike..og da er det ikke fint..hihi..syns grønt er så fint..så velg grønn! hihih God kveld til deg!

    2. jeg synes også att neglene dine ser fine ut,men klart det er kjedelig når dei brekker.
      Begge fargene var fine,kanskje jeg ville gått for den grønne nå som vi drømmer mot vår og sommer )

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, det ble den grønne lakken som dro det lengste strået i dag ;o)) Neglene mine ser veldig fine ut akkurat når jeg har filt dem, som på bilde…. Det varer dessverre ikke lenge. Jeg har gått uten lakk i 14 dager nå, for at neglene skal få lov til å få litt luft!

    4. fruensvilje: De så fine ut på bilde, men det var for at jeg akkurat hadde filt dem. Uten lakk, varer det dessvere ikke så lenge. Jeg tenkte som du, at grønn var fargen nå :o))

    5. Jeg ser ofte på neglene på tærne mine, de trenger en service hos fotpleier. Det er vår i lufta og jeg går veldig mye, var i skogen 3-4 timer på søndag og går gjerne til byen hvis jeg har tid, er 3 km hver vei. Man må ta vare på helsa og ikke minst beina. Håper det går bedre med skuldrene dine. Noe kulturtur til Oslo blir det ikke nå i helga, vil støtte lokal kultur denne uka. Ha en fin dag.

    6. Synes ikke det var noe galt med de neglene! :o) Er det lett å file når du har en slik maskin? Ser nesten for meg at “Oooooops! Der forsvant hele negla!”

    7. Helge: Det er godt å komme seg ut i naturen nå som vinteren slipper taket. Jeg har ikke fått gått noen tur i skogen enda, men det kommer det kommer :o)) Det er viktig å holde neglene både på føttene og hende på stell. Med hendene møter man jo personer hele dagen, og føttene skal jo holde oss i gang.

    8. Marit: Hihihi, nei da det går veldig fint å file med maskinen. Den roterer ikke så fort og kraftig at man risikerer å file ned neglen før man vet ordet av det. Noen ganger når jeg har hatt lange negler og et par har brukket, og jeg bestemmer meg for å file de andre ned…. Ja, det tar en evighet. Kan varmt anbefale en sånn en :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg