Bare noen minutter til…

Jeg hadde satt alarmen på 9 i dag for at jeg skulle komme meg opp litt tidlig….. For en gang skyld har jeg sovet godt igjennom hele natten.  Så lå jeg der da å strakk meg mens jeg tenkte at jeg kan jo ligge og nyte morgenen noen minutter til, bare noe få…!!! Fikk jeg det? Å nei da!!

Har man katter så er man ikke arbeidsledig, spesielt når man tror man har noen minutter til å slappe av litt.

Der lå jeg da, og syntes at ting var ganske behagelig…. Så hører jeg Ronja romstere i toalettet, hopper ut, og begynner å skrape på gulvet utenfor toalettet. Jeg hører hun henter først en sko, og drar den over gulvet og så den neste. Jeg vet jo hva det betyr…. Hun har tisset og dratt med seg våt sand i pelsen, som har ramlet av. Ronja er en ryddig pus hun, og liker å rydde opp etter seg. Problemet var jo løst i følge henne, kanskje ikke helt etter min mening.

Før jeg rakk å slenge bena over sengekanten, var Vinja i gang. Hun vasker og pusser pelsen sin 80% av dagen, og da følger det med masse pels ned i magen. Når den har ligget der en stund, ja da vil den opp igjen. Med andre ord, Vinja kaster opp! Det var akkurat det hun gjorde nå også… Ikke noe annet å gjøre da vettu en å komme seg opp av senga.

Mens mamsen sto med låvedøra i været og ryddet og vasket etter pusejentene, fulgte de nøye med for å se om det ble gjort ordentlig. Veldig viktig at mamsen gjør en ordentlig jobb…. 😍😻😻😍

#katter #rydde #vaske #ordne #vinja #vinjathecat #ronja #ronjathecat #kattenemine #morgenstund #torsdag #mars #blogg

12 kommentarer
    1. Kjenner igjen det hårball problemet..ish..og hundene er raske med å svelge unna om jeg ikke rekker frem i tide..grrrr…Håper du har hatt en bra dag ellers!

    2. Katter er herlige gjør ugang som de skal men har sikkert hørt at de skal skal gjøre det der du beskriver. Glad jeg bare har en hamster, er kun i buret sitt, når jeg renser buret rusler hun rundt på bordet med burlokket over seg. Når det er varmt ute kan hun stå på balkongen og snuse inn varm luft. Spiser mest hamsterfor, loff, brunost, corn flaks og litt hvetebolle innimellom. Hun steller seg selv og har egen doskål, matskål og vannflaske.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tja jeg vet ikke helt hva jeg skal si til om dagen har vært bra… Hihi, du får lese litt mer om hvorfor på bloggen om litt.

    4. Helge: Egentlig er det ikke så mye styr med kattene, men når først noe skjer så skjer det på en gang :o)) Tidligere har jeg hatt marsvin, først et og så kjøpte jeg et til som fikk to jenter som jeg beholdte. Jeg har også hatt to rottergutter, som bodde i et gigantisk bur. Fasinerende og hærlige skapninger :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg