Bedre sent enn aldri….

I år har jeg vært veldig sen med å plante på gravlund og i balkongkassene mine, og det har hengt over meg at jeg ikke har fått gjort det… I dag dro bestisen og jeg på Hageland, på Skårer, og handlet inn planter til gravlund, balkongpotter og kasser. Jeg har som regel dratt på Plantasjen når jeg skulle sommerplante, men bestisen sa at de hadde mye fint på Hageland, så da ble vi enig om å stikke dit en tur for å sjekke ut utvalget.

Maken til utvalg har jeg ikke sett på lenge…. Det var altså så mye å velge i at det nesten var vanskelig å bestemme seg for hva man skulle velge. Vi brukte litt tid på å gå rundt å se på hva de hadde, før vi bestemte oss. Jeg har de siste årene hatt de som ser ut som “prestekrager” i balkongkassen min, men i år hadde jeg lyst på noe annet.

Vi var ikke de eneste som var ute for å handle blomster…. Det var fult av folk, og de handlet så handlevognene bugnet over av planter i alle regnbuens farger. Av det de hadde med seg, så det ut til at en del var til hagen. Jeg har også tenkt til å fylle på litt ute i bedene min, men det fikk vente til en annen gang.

Dette er de plantene jeg valgte ut…. De blålilla blomstene foran på bildet var til graven sammen med kantlubelian, som står i midten. Jeg valgte Spanske Margeritter til balkongkassen dette året, og jeg håper at de klarer seg ut sesongen. Sist gang jeg hadde det endte jeg opp med å kjøpe nye planter, innen jeg var kommet til juli måned. Plantene ser nå veldig kraftige og fine ut, og hadde godt med røtter.

Bestisen ringte til niesen sin for å høre om hun skulle være med på gravlund for å plante. Hun hadde ytret ønske om det, og ville gjerne bli med. Hun bor et stykke unna, så vi dro hjem til bestisen å tok en kopp kaffe ute på balkongen mens vi ventet på henne. 

Vi dro først til Alfaset Gravlund hvor jeg har mine siden det var nermest, og hvor niesen spurte om hun skulle plante for meg…. Det takket jeg ikke nei til :o)) Etterpå dro vi til Østre Aker (hvor dette bildet ble tatt) å plantet på bestisen og niesens gravsted. Jeg hadde nesten trodd at flere ville være på gravlund i dag, men det var stille og rolig på begge stedene. Det var så godt å endelig ha fått gjort dette :o))

Ingen av oss hadde spist noe på en stund, så vi ble enig om at vi skulle dra en tur til McDonald på Alna, så fikk det være dagens middag. Jeg kan ikke huske sist jeg var på Mæccærn å spiste!! Det smakte ikke så ille med en hamburger og pommes ute i det fri, for siden det var så fint vær satt vi oss ute :o))

Når jeg kom hjem gikk jeg i gang med å plante i balkongkassene mine… Det ble så fint atte, hihihi!!

#blomster #spanskemargeritter #planter #plante #gravlund #balkong #balkongkasser #sommerfint #sommerblomster #juni #sommer #blogg

6 kommentarer
    1. Så flotte blomster! og ja..godt å ha det gjort.. mc donalds mat syns jeg ikke noe om..er så “blaute” brød og hamburger..ish…hihihi..men smak og behag!! Så bra du har kost deg litt også.. ha en god kveld!

    2. fruensvilje: Når jeg går rundt på slike steder, ønsker jeg virkelig at jeg hadde en stor have som jeg kunne fylle med mange fine blomster og busker :o)) Jeg håper virkelig at Margerittene klarer seg i balkongkassen min… Flotte blomster :o))

    3. Wow det var virkelig masse utvalg! jeg liker ikke hagearbeid og planting hehe så jeg er sjelden inne på slike hagesenter. Jeg er livredd meitemark og ekle slimete snegler uansett størrelse, derfor jeg aldri har likt hagearbeid haha. Men kjekt å kunne friske opp i hagen og få pyntet på graven <3 Mc Donalds er nam nam 😉

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja nå kan sommeren bare komme, for nå er det plantet der det skal plantes :o)) Jeg er vel ikke sånn storveis begeisteret for Mc Donalds mat selv, men det går ann innimellom. Maten var egentlig ganske likanes denne gangen, hihih! Ha en god kveld du også :o))

    5. Tone V. Vinningland: Det var virkelig stort utvalgt hos Hageland, og jeg er i mitt rette ess når jeg får gå rundt der… Selv elsker jeg å rote i jorda, og er ikke redd for mark. Desto mer mark det er i jorda, desto bedre er den :o)) Jeg spiser ikke ofte på Mc Donalds, men de få gangene jeg gjør det synes jeg det er godt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg