En sommerdag i Botanisk Hage

De siste dagene har vi virkelig hatt fint vær her i Oslo, med grader godt over + 20 C, og jeg har virkelig kost meg med det fine været. På fredagen bestemte bestisen og jeg at vi skulle dra en tur i Botanisk Hage, for å se på hvilke blomster og vekster som sto i blomst nå. Til tross for at det var veldig varmt og godt, virket det ikke sånn pga av den kraftige vinden… Sistnevnte gjorde det ikke så enkelt å ta bilder, for plantene vaiet fra den ene siden til den andre. Til slutt måtte jeg holde i stilkene og grenene for å holde de någenlunde rolig :o))

Nedenfor følger noen av de bildene jeg tok, og ingen av dem er redigert.

På grunn av de fine været, var det mange folk på tur ute i hagen… Vi møtte også et brudepar med en fotograf på slep, som hadde valgt å ta sine bilder i hagen. Vi møtte dem et par ganger på forskjellige steder :o)) Da vi bestemte oss for å dra og kom til parkeringsplassen dro de avgårde i en hvit WV boble cabrole.

Bestisen og jeg dro litt forskjellige steder, før vi havnet på Brynsenteret hvor vi spiste middag på Al Denté. Denne gangen prøvde vi pizzaen deres, som var supergod så den kommer vi nok begge til å velge igjen :o))

#botaniskhage #natur #blomster #busker #natur #insekter #fugler #vann #aldente #bryn #sommer #juni #fredag #blogg

8 kommentarer
    1. SÃ¥ flotte bilder! og jeg har sÃ¥ lyst Ã¥ se de “ordentlige” vannliljene..her er det bare de gule..og de er ikke sÃ¥ flotte som de du har her..Det er jo lurt Ã¥ ta en tur i den hagen nÃ¥r man bor i Oslo..FÃ¥ litt naturopplevelser tett pÃ¥..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Vannliljene i Botanisk Hage er flotte, og det blir enda flottere bare de fÃ¥r vokst pÃ¥ seg litt. For den som er glad i fotografere er det vel verdt Ã¥ ta et besøk. Det tar vel ikke mer enn 30 – 45 min fra deg og inn, sÃ¥ du kan jo ta en tur. Det er ikke forbud mot Ã¥ ha med hunder, sÃ¥ dine tre kan jo være med :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg