Hudproblemer

Når det egentlig startet er jeg ikke helt sikker på, men det var nok før jeg fylte 30 år… Plutselig så begynte huden å flasse av fingrene mine, og jeg var knusktørr på hendene og fingrene. Jeg hadde mest lyst til å dyppe hendene i olje, og så gå rundt med dem knyttet, ettersom det var mest behagelig.

Jeg var hos fastlegen og hos diverse hudleger uten at de kunne fortelle meg hva som var årsaken. Den siste hudlegen jeg var hos ba meg kjøpe kortisonsalve, som er veldig fet… For å ikke kline ned alt jeg tok i måtte jeg gå med bomullsvanter. Til slutt ble jeg så lei dette klinet, og gikk til helsekostbutikken å fikk foreslått den norske kremen Agrosan. Den er min redning.

For en måned siden var jeg hos Body Shop hvor de hadde noen kremer som damen i butikken skrøt veldig av. Jeg tenkte at jeg kan jo prøve dette, og se hvordan det fungerer. Den typen jeg kjøpte var med mandelekstrakt og honning, og duftet helt fantastisk. Til å begynne med fungerte kremen veldig fint, men så kom noen kjente symptomer som ikke var til å ta feil av. Jeg følte meg tørr, så tørr at det var ekkelt å strekke ut fingrene. Like etter begynte det…….

 

Bildene over her beskriver ikke helt hvor ille det har vært… Jeg tok disse i dag, og utbruddet er på god veg tilbake å nå ser det nesten bra ut sammenlignet med hvordan det var. For et par dager siden satt jeg og klippet hudfiller av fingrene mine. Det var sårt og ømt. Jeg smører Agrosan på hendene flere ganger om dagen, og jeg tenker at om ca 3 dager er utbruddet mer eller mindre over for denne gangen. Så lenge jeg ikke prøver å smøre på noe annet enn min gode Agrosan, så vil ikke neste utbrudd bli like ille som dette har vært. For det blir et neste!!

Ettersom jeg ikke har noen oppvaskmaskin, så må jeg være det selv…. Derfor blir det nå engangshansker på denne damen noen dager fremover. Det er enda godt at jeg var på Staples for en uke eller så siden å kjøpte et par nye esker.

#hudproblemer #hud #flasse #tørr #hudkrem #agrosan #engangshansker #staples #sommer #juli #mandag #blogg

12 kommentarer
    1. ISh…det sÃ¥ ikke noe godt ut..og man er ganske sÃ¥ følsom pÃ¥ fingrene..Godt du har funnet den salvene eller kremen som fungerer for deg…det er jo sÃ¥ store forskjeller i hva som funker…har du lagt merke til om utbruddet kommer i en stresset periode? enten psykisk press/stress..eller fysisk? Har en venninne med noe av det samme..hun fÃ¥r utbrudd ved stress…lykke til..

    2. Det sÃ¥ plagsomt ut… bare Ã¥ bruke hanske og smøre deg med kremen som funker .. men hadde vært best Ã¥ fÃ¥tt noe som fikk vekk hele problemet… Ha den fin kveld <3

    3. Å.. det så ikke godt ut.. har du vært til hudlege og fått en god krem der? Bestevenninnen min jobber på body shop, og jeg tviler sterkt på at de har noen produkter der som kan hjelpe mot dette. Det eneste må kanskje være aloe vera lotion, men den vil nok bare lindre smerter og ømhet mer enn å løse problemet..

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Når jeg får mine vanlig utbrudd så er det for at jeg har tatt på noe jeg ikke tåler. Som for eksempel bilen min når den ikke er ren, jord eller sterke såper. Det var nok mest sannsynlig noe i kremen jeg kjøpte som jeg ikke tålte. Nå er det verste over, og det er på god veg tilbake :o))

    5. annebe: Jeg slipper heldigvis å bruke vanter når jeg smører med Agrosan, men når jeg brukte kortisonkremen måtte jeg gjøre det. Agrosan er en norsk krem, laget på naturlige produkter som jeg heldigvis tåler :o))

    6. Jessica Kristiansen: Jeg var hos hudlege, som ba meg bruke kortisonsalve. Noe som jeg prøvde ut en stund, mens jeg gikk med bomullsvanter. Den leget ingenting, gjorde bare sånn at huden var myk og klissete. Jeg stakk da innom i den lokale helsekostbutikken, og damen der anbefalte den norske kremen Agrosan. Den har jeg brukt siden, og er helt fantastisk. Den klarer ikke å lege problemene helt, men sørger for at utbruddene blir veldig kortvarig. Kremen jeg kjøpte hos Body shop var ikke ille, men jeg mistenker at det var produkter i den jeg ikke tålte i tillegg til at det ikke var nok fuktighet i den. Så nå blir det kun Agrosan på mine fingre heretter :o))

    7. Huff, det som er så vondt. Jeg har selv hatt eksemgreier på hendene, men nå er det lenge siden. Den gangen sprakk huden på fingrene i stykker og det klødde noe alvorlig mye. Jeg ble frisk etter en lang ferie hvor jeg nesten ikke hadde hendene mine vann. For i yrket som sykepleier vasker en hendene jevnt. Dine så ille ut ja. Med hansker og Agrosan-krem holder du det i sjakk. Krysser fingre for at du blir kvitt det snarlig!!! xxx Ellers takk for kremtipset, om jeg skulle få det tilbake en gang.

    8. toveview: Uten Agrosan vet jeg ikke hvordan jeg skulle ha klart meg. Den er også veldig fin på soleksem og hvis du blir solbrent. Et lite tips, hvis du vil lese mer om kremen kan du gå inn på http://www.agrosan.no. Du kan bestille den på nett men jeg så at de var utsolgt akkurat nå, men det kommer mer i august.

    9. Så bra at du har funnet en krem som hjelper! Jeg får lett soleksem og synes hydrokortison hjelper, men kanskje jeg skal prøve denne. Jeg glemmer å smøre meg med solkrem før solen får skikkelig tak og da er allerede skaden skjedd, men kan jo prøve å skjerpe meg på det også.

    10. Hanne Beate: Jeg har blitt veldig flink til å smøre meg med solkrem før jeg skal ut, både i ansiktet og på andre nakne kroppsdeler. Ettersom jeg har en del føflekker på kroppen, er det greit at de ikke får full effekt av solen :o)) Agrosan er veldig fin, men stikk gjerne inn på siden deres http://www.agrosan.no å les om kremen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg