Trettende feriedag – jeg klør og klør

Jeg fortalte jo om hvor omsværmet jeg ble av mygg, da vi besøkte Kirkeruinene i Nes. De to siste dagene har jeg virkelig fått merke effekten av stikkene, og har klødd så til slutt har gjort vondt. Alle klør jo på myggstikk, ikke noe å si om det, men noen av stikkene jeg fikk reagerte jeg ekstra på. De har blitt veldig hovne, klør noe helt infernalsk samtidig som de også er vonde.

Bak venstre øre har jeg noe som jeg først trodde var et stikk, men når jeg så nøyere på etter så var det faktisk flere. Det samme er det med venstre hånden min, der er det flere stikk på oversiden og tre på pekefingeren. Hånden har blitt veldig hoven og helt stiv. Det er vel for at jeg har flere stikk der, men også for at jeg har klødd så veldig på det.

Da vi var i Sverige i går var jeg innom apoteket, og kjøpte noe som skulle lindre… Det er en gel med kamfer som er avkjølende, samtidig som den skal lindre en stund. Helt ærlig så trodde jeg ikke den skulle fungere, men til min store glede så gjør den faktisk det.

Nå var ikke dette ment som et sutreinnlegg, selv om det kanskje i enden ble sånn allikevel. Alle får jo myggstikk, og de klør noen dager, så er det over. Det gjør mine også, men de kommer ofte med litt ekstra plager…, ikke akkurat  så festlig!

#helse #mygg #myggstikk #klø #klør #ubehag #feber #sensommer #august #blogg

22 kommentarer
    1. Akkurat slik reagerer jeg på myggstikk også. Også klør jeg på meg åpne sår, som begynner å klø igjen når de gror. Det er noe forb…. herk 🙁

    2. Du må jo ta en allergitablett! Det der er ikke normal reaksjon..og da hjelper det med en zyrtec eller lignende..det er reseptfritt med minst pk…Sønnen min fikk sånn når han var ung..mellom øynene..han så ut som en bokser!! men han har ikke reagert etter det…så var nok bare noen veldig hissige akkurat der…Ser ikke godt ut det hos deg altså..stakkars! 🙁

    3. fruensvilje: Takk :o)) Jeg har tenkt å stikke innom apoteket å kjøpe alergitabletter uten resept, og ta de når jeg skal være på steder med mye mygg. Selv om jeg stukket, blir ikke reaksjonen så voldsom.

    4. Myriam: Noen kaller myggstikk for en av sommerens gleder, men jeg kan ikke påstå at jeg er av samme oppfatning. Denne gelen jeg kjøpte fungerer, og det klør “nesten” ikke på en lang stund.

    5. Anonym Toini: Jeg har allerede tenkt tanken på å kjøpe Zyrtec, men kom ikke på det når vi var i Sverige i går. Skal på apoteket over helgen, så da skal jeg kjøpe tablettene. Å nå må jeg hvist smøre på en lag med lindrende gel igjen.

    6. Så veldig plagsomt ut.. Nå er det lenge siden jeg har fått myggestikk… men jeg reagerer også ganske voldsomt på stikk… Håper det bedrer seg fort :))

    7. annebe: Det er fortsatt plagsomt å klør og er vondt, men det hjelper heldigvis med gel’n jeg kjøpte. Det klør, men ikke fult så intenst. Jeg prøver å unngå å oppholde meg på steder det er mye mygg, men denne gangen viste jeg det ikke.

    8. Mygg er noe herk altså! Noen år er de mer hissige enn andre, har jeg hørt, og opplevd. Jeg blir heldigvis sjeldent bitt av mygg- knott der i mot, de tydeligvis elsker meg 😛
      Ene tantebarnet mitt reagerte veldig på mygg i år. Han fikk store og vonde hevelser som klødde og gjorde vondt. Kjipe greier.
      Husker i ’97. Da flyttet vi til Larvik og det året hadde russiske mygg kommer til Norge. De var svære som hus og var dritplagsomme :O

    9. Uff, ikke greit når man reagerer så mye, – allergitabletter er nok lurt. Jeg pleier å smøre på Eurax for å stoppe kløen. Hydrokortison skal visst også hjelpe.

    10. Elevele: Den sikkert godt for noe, men ikke vet jeg hva det er… Det eneste positive er at her i Oslo hvor jeg bor, er det nesten ikke en mygg å se :o)) Kløingen har avtatt noe, men huden er fortsatt stiv og sår..

      Det verste er vel over snart nå tenker jeg :o))

    11. hverdagslivetivollen: Nei det ble verre enn jeg trodde, og jeg hadde ikke trodd det skulle bli så ille heller. Akkurat nå er mer vondt enn det klør, så forhåpentlig er det på bedringens vei :o))

    12. Hanne Beate: Nei, dette var verre enn jeg trodde enn det skulle bli. Hmmm, jeg tror at jeg har en tube med hydrokortison, skal se om det er bedre enn den gel’n jeg kjøpte. Takk for tipset :o))

    13. Du har jammen fått gjennomgå….
      Fint det virket med den gelen. Jeg måtte på apotek på Rhodos i samme ærend da vi var der, og erfarte det samme som du. Det virket:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg