Attende feriedag – Frisørdamen og litt annet

Jeg hadde nok ikke behøvd å ha på alarmen i dag, men man vet jo aldri så jeg satte den på. Veldig kjedelig å forsove seg, i alle fall når man har en avtale litt ut på formiddagen. På den måten hadde jeg god tid i dag, til å spise litt frokost og kikke igjennom avisen før jeg skulle av sted.

Hairdresser
Licensed from: adrenalina / yayimages.com

Det var nemlig på tide å ta seg en tur til frisøren, for å klippe av litt på lengden ettersom tuppene var blitt veldig flisete. I tillegg trengte jeg å friske litt på fargen også. Min gråe og gustne farge hadde tatt litt overhånd, og det måtte gjøres noe med. Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre noe carzy med fargen denne gangen, en litt ekstra spraglende farge i luggen. Frisørdamen min avrådet meg fra det nå, og anbefalte meg heller å gjøre det neste gang. Solen er fortsatt sterk, og vil raskt stjele fargen. Sånn ble det, og da blir det en ny farge i september i stedet. Jeg har allerede plukket ut fargen, og hun noterte den på kortet mitt.

Hadde avtalt med Bestisen i går at vi skulle møtes, og ta en tur på et senter eller noe sånt. Jeg fortalte tidligere i uken at jeg hadde kjøpt meg nytt skrivebord på IKEA, og alt er OK med det, men… Den stolen jeg hadde tenkt til å bruke, var ikke noe god å sitte på. Derfor hadde lyst til å dra tilbake å kjøpe en som jeg hadde sett på, og som jeg prøvesatt da vi var der på tirsdag.

Dette er den stolen jeg hadde valgt meg ut, og den kosten litt i overkant av 500,-. Den var også veldig enkel å montere, og det holdt med bare mine hender denne gangen. Jeg prøvesitter den nå, og kjenner at jeg sitter veldig behagelig. 

Vi brukte ikke lang tid på IKEA, opp for å se hvilken hylle stolen lå på + kikket på noen møbler til stua, og så ned på lageret å hentet stolen, betalte den og ut. Vi var litt sulte begge to, så vi dro bort til Tveita senteret hvor vi spiste lunch hos Jordbærpikene. Etterpå gikk vi en runde å kikket på litt klær, og jeg fant jo et par litt lange lune gode jakker i høstens farger som jeg kunne tenke meg. Etter kjøp av skrivebord og stol, bestemte jeg meg for å vente til jeg fikk lønning igjen.

Nå er det bare en halvtime igjen til Sommar med Ernst begynner på SVT 4, og det er siste programmet… HULK!! Jeg har fulgt han igjennom flere uker nå i sommer, hvor han og teamet hans har pusset opp et rødt hærlig hus ved en sjø. Nå er de ferdig, og da pleier han å avslutte med å vise før og nå, i tillegg til at han lager masse god mat :o))

#frisørdamen #klipp #farge #ikea #arbeidsstol #tveita #jordbærpikene #lunch #windowsshopping #monterng #sommarmedernst #innredning #sensommer #august #torsdag #blogg

14 kommentarer
    1. Deilig å ikke måtte stresse.. Jeg klipte meg på tirsdagen jeg.. da var det åtte uker siden, det er lenge på kort hår.. :)) Må ha noe godt å sitte på så fin ut den her.:)) Ser nok litt på Allsang på grensen jeg.. kos deg med Ernst du <3<3

    2. annebe: Uhu, Ernst hadde tatt en pause i dag pga friidretten, men han kommer nok sterkere tilbake neste tirsdag tenker jeg. Det var nok bortimot 7 Р8 uker siden jeg ogs̴ klippet meg, s̴ det var virkelig p̴ tide.

    3. frodith: Veldig fornøyd med stolen, og god å sitte på er den også :o)) Ja, turen hos frisørdamen var jammet etterlengtet, og man føler seg som et nytt menneske etterpå ;o))

    4. Jeg fÃ¥r bare mer og mer sansen for Ikea. Det er enkelte ting jeg aldri mer kommer til Ã¥ kjøpe der, men stort sett er jeg veldig fornøyd. Bare man holder seg unna alt med røropplegg og hvitevarer….

    5. Ja får vi ikke se før å nå på deg heller? Må jo det når du har vært hos frisøren! hihih..Den stolen så liten og fin ut..ikke så stor og klumpete som mange andre..Kos deg med ferien!

    6. Deilig når man kan slappe av om morran. Fin stol du skaffet deg, koselig at man er fornøyd med det man kjøper. Gikk en lang tur i går kveld, det var sommeren igjen og før jeg gikk bada jeg i tjernet. Tannlegen venter tirsdag. Bortsett fra mat og bensin blir det intet handling. Men må ha ny dose med fluor i dag. I og med at jeg mista ei fylling nylig blir det nok noen tusenlapper til tannlegen denne gangen.

    7. maiken: Så langt er det kun møbler til stue og soverom jeg har kjøpt så langt, og det har jeg vært fornøyd med. At frustrasjonen står i taket mens det skrus sammen, er et helt annet kapittel, hihi!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Niks denne gangen blir det ingen deltid, med før og etter. Vel ikke akkurat nå, hihi! Stolen er perfekt, og nett. Jeg skal ikke sitte på den hele dagen, men skulle jeg ha gjort det ville jeg ha valgt noe annet ??

    9. Helge: Veldig fornøyd med stolen, og den passer perfekt til det nye skrivebordet. Ikke for stor, men akkurat passe ?? Ja i dag ble det virkelig sommer med stor S, og det var godt .

    10. fruensvilje: Jeg vurderte også å vente til neste utbetaling av lønn, men så tok jeg en ekstra kikk i speilet. Da skjønte jeg at jeg ikke kunne vente lenger ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg