Nittende feriedag – demontering

Da kattene mine var 2 eller 3 år gamle kjøpte jeg et gulv til tak klatrestativ til dem, og de har vært veldig glad i det fra første stund. Så glad at det nå har blitt helt utslitt. Pelsen hang i filler fra den store boksen som var på toppen. Klorerørene var helt kløst opp, så det så virkelig shabby ut.

Jeg har lenge tenkt å demontere det og kaste det, men da må armene og resten av kroppen spille på lag. Det har den ikke gjort, så jeg har utsatt det. I dag ut på formiddagen, kjente jeg at tiden var inne. Helt knirkefritt gikk det ikke, selv om jeg hadde det rette verktøyet. I fjor en gang løsnet stativet fra taket, og jeg måtte skru det fast ordentlig. Det hadde jeg virkelig klart, for det var så vidt jeg klarte å løsne skruen i taket….

Når endelig den standhaftige skruen ga etter, gikk det veldig greit å demontere stativet…

Kattene stusset nok over hva som skjedde, og gikk rundt stigen å kikket på meg. Da alle delene lå på gulvet, ble de nøye inspisert fra alle kanter. Om de kommer til å savne det vet jeg ikke, men det vil uansett ikke komme noe nytt stativ. Det eneste stedet det kan stå er i stua, og der er det vel egentlig ikke plass til det heller.

Selv syntes jeg det er litt uvant å ikke se rett inn i stativet når jeg ser til venstre fra godstolen… Det ble nå i allefall veldig god plass i stua 😊

#katter klorestativ #klatrestativ #demontering #kaste #fjerne #sensommer #august #fredag #blogg

 

10 kommentarer
    1. En ny hverdag for kattene uten stativ. Hva skal de klatre pÃ¥ da – møblene kanskje? Alt slites og katter er livlige nÃ¥r de leker. Skal snart vaske tøy og deretter i skogen etter blÃ¥bær. Ha en fin dag.

    2. Stakkars kattene..de vil nok bli lei seg nÃ¥r det blir borte…en kjent og kjær ting for dem…hihih..men noen ganger blir ting slitt og gammelt..men du har vel et nytt til dem?

    3. Helge: Det er ingen fare for at de ikke får klatret. De har to litt mindre stativ, et i entreen og et ute på balkongen. Heldigvis klorer de ikke på bøker, har ikke gjort det siden de var små ??

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det kommer ikke noe nytt klatrestativ i stua, men dem har en trommel som står i entreen og som er flittig brukt + et ute på,balkongen så det er ingen fare med dem ??

    5. Hanne Beate: Ja dette går bra dette her skal du se. Vi får se når jeg får pusset opp i stua og byttet ut de gamle møblene, da kan det hende jeg får plass til et nytt og smalere stativ ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg