Tjueførste feriedag – jeg hadde helt glemt dem

For at jeg ikke skal glemme å vanne plantene mine, så har jeg lagt inn vanning i kalenderen med oppfølging hver søndag. Vel det var i allefall det som var tanken, men det skjer igjen og igjen at jeg glemmer det…. Da jeg satt ute på balkongen på formiddagen fikk jeg påminnelse om vanningen, og da jeg tenkte etter var det jammen 14 dager siden sist de fikk vann.

Jorden var så tørr at den var blitt helt hard, så jeg måtte bruke en kniv for å løsne den opp…. Ikke bra dette her, for noen av dem liker veldig dårlig å bli glemt på den måten…. Andre, med tykkere blader syntes ikke det er så farlig…

Ekstremt dårlig kvalitet på dette bildet, men når sola står på vinduene og persiennene er nede så blir det mørkt. Når man så prøver å redigere, ja da er det ikke alltid kvaliteten blir noe å skryte av… Ja ja, det ble som det ble!!

Jeg viste at mine to Adisia måtte pottes om, og kanskje et par andre så jeg hadde tidligere i sommer kjøpt potter hos Hageland. Heldigvis var det bare Ardisia’n som trengte nye og større potter denne gangen. De nærmest strakk på seg når jeg satte de opp i de nye pottene, hihi!!

Rundt røttene til den ene lille palmen min, oppdaget jeg at det satt et plastikknett… Det hadde ikke noe der å gjøre, og jeg klarte til slutt å få klippet det av. Røttene var ikke hemmet på noen måte, men etter hvert som stammen hadde blitt større ville plasten i verste fall forsvinne inn i stammen. Det ville jeg ikke skulle skje…

Nå har jeg en gjeng med happy planter i alle vinduene mine, og så får jeg håpe jeg husker på å vanne dem som jeg skal neste søndag igjen!!

Glemmer du ofte å vanne plantene dine?

#planter #vekster #natur #stell #vanne #potte #ardisia #sensommer #august #søndag #blogg

8 kommentarer
    1. det kan nok gå litt tid mellom vanningen av mine inneplanter,men dei lever over år etter år,her blir jeg lei enkelte og hiver dem bare for å få nye innimellom :)),synes bilde ditt ble bra eg

    2. Det varierer veldig hvor mye jeg vanner de, alt etter hvor mye de trenger og hvor mye sol de får. Noen vanner jeg én gang i uka, mens andre får vann hver dag. Det er forøvrig lettere å vanne ihjel planter enn det motsatte. En hovedregel er vel at de med tykke blader ikke skal ha så ofte vann som de med tynne blader. Synes det ser ut som om plantene dine trives godt i vinduskarmen. :o)

    3. frodith: Det hender no at jeg dreper mine jeg også… Ikke på grunn av vannmangel, men for at de får for mye når de først får. Gjorde ikke det denne gangen da ??

    4. Hanne Beate: Ja det ser ikke så ikke ut akkurat nå, men det er ikke alltid sånn. Du er langt flinkere med dine planter enn jeg er, det forstår jeg ut i fra det du skriver. De fleste mine står på den siden av leiligheten hvor det er sol hele dagen, så noen av dem skulle nok ha fått oftere vann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg