De er sikkert sure..

Av og til kommer jeg over epletrær på plasser der det kanskje ikke er så naturlig at de står. Da har noen kastet en epleskrott, som har fått spire og gro til det har blitt et stort og fint epletre. Vi har to slike trær på nedsiden av blokkene, og på våren er de så vakre med sine rosa og hvite blomster.

Da jeg gikk av t-banen på Skøyenåsen her om dagen oppdaget jeg at det sto et epletre der også. Det var fult av epler, men flesteparten av dem så markspiste ut eller kanskje fuglene har vært der. Jeg hadde litt lyst til å smake på et av dem, for å kjenne på om de var sure. Har ofte inntrykk av de kan være det, disse som har fått stått uten noen form for stell. Dessverre så var gjerde høyt og bakken bratt, så jeg kom meg ikke ned til treet. Måtte bare nøye meg med å se på det, og bare tenke meg hvordan eplene smakte.

Har du prøvesmakt epler fra viltvoksende trær?

#epler #epletre #sure #søte #viltvoksende #selvsådd #natur #frukt #høst #september #tirsdag #blogg

13 kommentarer
    1. for at et eple skal bli godt må det podast slik jeg har skjønt det,vi har et tre som bærer små fine epler,det er resultatet av barn som har plantet eplefrø,eplene er ikke sure,men tørre og uten smak,så det er nok ikke alle som er så gode nei

    2. Vi har mange sÃ¥nne trær rundt om her pÃ¥ Hurum..men alle eplene er jo sÃ¥ markspiste…sÃ¥ ville nok ikke ha smakt pÃ¥ dem…synd..men blir jo fin mat til dyra….

    3. frodith: Niks, ikke noe epleslang pÃ¥ denne damen… Hihi, for stiv i kroppen til Ã¥ klatre over gjerde nÃ¥ gitt. Treet stÃ¥r inne pÃ¥ T-banestasjonens omrÃ¥de, mellom et gelender og et gjerde. Det var forresten veldig gøy Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ epleslang, og noen ble jo vanvittig sinte pÃ¥ oss ogsÃ¥ ;o))

    4. Tone V. Vinningland: Nei disse sÃ¥ ikke pene ut, sÃ¥ jeg mistenker at trost og andre fugler har hatt fest ;o)) Jeg tror ikke det er farlig Ã¥ spise disse eplene, for de er helt fri fra kjemikalier, men sikkert veldig sure….

    5. Jeg har vært pÃ¥ epleslang før og ble tatt hver gang….:)
      Men disse eplene sÃ¥ ikke det minste gode ut , sÃ¥ det hadde garantert ikke vært verdt det…

    6. maiken: Nei, jeg tror nok også at det beste er å la disse henge til fuglene :o)) Jeg har heldigvis aldri blitt tatt på epleslang, men fått noen hissige mennesker etter meg ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg