Håndarbeide – rødt og svart pledd

Jeg skulle ønske at jeg hadde kommet mye lenger på pleddet mitt, men jeg har mange omganger og i alle fall et nøste til innen det er ferdig. Omgangene går jo ganske fort når jeg først setter meg ned, og det er jo ikke noe mønster heller. Mønsteret i pleddet er stripene som kommer naturlig i garnet.

Garnet som brukes til dette pleddet er Viking Pleddgarn, 350 gr nøste som er 88% akryl og 12% polyester. Man skal i flg beskrivelsen på garnet bruke pinne 5 eller 6. Jeg valgte å bruke no 6 for å få det så luftig som mulig. Mange påstår at så lenge man ikke bruker ullgarn så blir ikke plagget eller i dette tilfelle pleddet noe varmt. Nå har jeg strikket et pledd til av dette garnet, samt et par sjal og det varmer veldig godt…

Har du strikket av Viking Pleddgarn noen gang?

#strikke #håndarbeide #pledd #rødtogsvart #kreativ #kreativitet #blogg

24 kommentarer

Siste innlegg