Den første kaffekoppen

Hva er det med den første koppen med kaffe? Hvorfor gjør den så utrolig godt for kroppen? Nå kan jeg bare svare for meg selv, og svaret er enkelt…. Jeg klarer meg bare helt enkelt ikke uten. Er jeg trøtt eller ugrei i kroppen, så føler jeg meg alltid mye bedre etter at jeg har fått drukket den første koppen med kaffe. Det er som om den sparker i gang det indre maskineriet.

Forskerne påstår gang på gang at kaffe ikke gjør at man føler seg mer våken om morningen, at kroppen kvikner til, at man får mer energi til hjernen og listen bare fortsetter. Drikker disse menneskene kaffe selv? Jeg må jo bare spørre, for når det gjelder min kropp og min hjerne så fungerer det helt motsatt av hva forskerne sier ;o))


Licensed from: freephotocc pixabay.com

Nå har jeg akkurat drukket min første kopp kaffe, og i dag kjennes det som om kroppen trenger en kopp til innen jeg kan starte dagen ordentlig.

#morgenkaffe #kaffe #blogg

12 kommentarer
    1. Ja sÃ¥nn er jeg ogsÃ¥…FÃ¥r jeg ikke den kaffekoppen, ja da kommer hodepinen..sÃ¥ helt klart at man er avhengig pÃ¥ et vis…Selv om jeg stort sett bare drikker denne ene store koppen med kaffe…Bare mÃ¥ ha…:-)

    2. Man vÃ¥kner av kaffe. Først en runde dusjen før dagens første kaffe kopp. En perfekt start pÃ¥ dagen pÃ¥ de fleste arbeidsplasser enten man er direktør eller jobber pÃ¥ lager. Har hørt at det er i Finland de drikker mest kaffe i verden. Men om det stemmer vet jeg ikke…

    3. frodith: Nei, morgenkaffen våre må man ikke tulle med. Har hatt en fin dag, kom nettopp hjem. Burde vel ha lagt meg, men blir nok sittende en stund for å lande litt innen jeg hopper i senga ?

    4. Helge: NÃ¥ mÃ¥tte jeg sjekke, og du har helt rett…. Finnene drikker mer kaffe enn oss, men vi ligger ikke langt bak ? NÃ¥ som jeg ikke er i jobb, blir det kaffe først, og sÃ¥ rett i dusjen.

    5. Ja, man må ha en kopp kaffe på morgenen for å våkne, og spesielt om man har hodepine. Det blir nok noen kopper på jobben også + kullsyrevann (vi har automat med diverse varianter).

    6. Hanne Beate: Dagen blir nok ikke helt den samme uten kaffe på morgenen. Jeg drikker også mye vann i løpet av dagen, og jeg har Sodastream maskin her hjemme. På jobben har vi kullsyre i en av kranene, men jeg syntes det smaker litt flatt, så der velger jeg vanlig vann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg