HĂ„ndarbeide – virussjal

For noen mÄneder siden satt jeg Ä sÄ igjennom forskjellige videoer pÄ YouTube, om hvordan man skulle hekle et virussjal. Jeg fikk sÄ lyst til Ä prÞve meg pÄ det mÞnsteret selv, men jeg hadde ikke noe garn her hjemme som jeg syntes passet. SÄ jeg har flydd rundt i forskjellige garnbutikker Ä lett etter det perfekte garnet.

For meg var det perfekte garnet et som skifter farger med jevne mellomrom, for at effekten pÄ sjalet skulle bli som jeg Þnsket det. Det var ikke sÄ lett Ä finne, men helt plutselig ved et besÞk hos EuroPris fant jeg det jeg lette etter. Garnet het Crazy Wool Cookie, og er produsert spesielt for EuroPris. NÞstene er pÄ 200 g, og er 20% ull og 80 % akryl. 

NÄr jeg satte i gang hadde jeg ikke noe mÞnster, men jeg abonnerer pÄ kanalen til en mann som heter Fiber Spider pÄ YouTube, som har laget mange videofilmer med detaljert forklaring pÄ heklemÞnster. Hans forklaring av virussjalet var det beste, sÄ jeg startet Ä stoppet videoen mens jeg heklet det han forklarte. Etterhvert satt mÞnsteret, og jeg trengte ikke lenger Ä bruke videoen.

MÞnsteret sÄ veldig komplisert ut, men nÄr jeg fÞrst kom i gang var det faktisk veldig enkelt. Over kan du se resultatet, som jeg er veldig fornÞyd med med. Jeg liker fargene, og hvordan de hele tiden skifter ;o)) Ble sÄ fornÞyd sÄ jeg fortet meg ned pÄ EuroPris og kjÞpte 4 nÞster med garn i lilla nyanser. Jeg har kommet godt i gang med det, men har tatt en pause for Ä ikke Þdelegge armene mine helt. For de er vonde nok som de er.

#hÄndarbeide #hekle #sjal #virussjal #europris #garn #crazywoolcookie #blogg

18 kommentarer

Siste innlegg