Turist i egen by i dag…

Opprinnelig hadde jeg bestemt meg for å ta macro-bilder i dag borte i skogen, men så ringte Anne å spurte om jeg hadde lyst til å være med på en aldrig så liten tur ned til Østensjøvannet. Jeg var ikke så vanskelig å overtale akkurat, for det er jo så deilig der nede…

Jeg tok med meg macro-linsa for sikkerhet skyld, men jeg endte opp med å ikke bruke den i det hele tatt i dag.

Anne og Sven Erik hadde vært så smarte å ta med seg mat til fuglene, noe jeg helt hadde glemt å gjøre. Det dro jo naturligvis fuglene nermere sånn at vi kunne ta bilder av dem + at de fikk en godbit. Siden jeg var der sist hadde det kommet en ny bru over våtområdet!

Måker er det mer enn nok av nede ved Østensjøvannet, og de er både gårdige å bråkete. De holdt sånn leven når vi kastet ut mat at det var nesten ikke ørens lyd å få. Samtidig er det ganske morsomt å se på dem, der de krangler innbyrdes å flakser rundt for å få tak i maten.

Her er herr eller er det fru måke i farten for å fange brødbiter, hehehe!

Denne Kanadagåsa ga fullstendig blaffen i alt styret rundt seg, den lå stille og rolig å sov. Innimellom glippet den med øynene sånn bare for å se hva de andre artsfrendene bråkte for :o)

Årets første hestehov ble oxo festet på minnebrikken, hehehe!! Jeg har sett masse hvitveis langs veiene, men dette søte vårtegnet har jeg ikke sett før i år.  Det var ikke så mange av dem nede ved vannet, men noen få tuer så jeg da.

Vi hadde ikke lyst til å dra hjemover igjen etter Østensjøvannet, og bestemte at vi skulle ta en tur opp i Holmenkollen. Jeg har ikke vært der oppe siden de bestemte å bygge nytt anlegg.  Det var spennende å se bakken og annlegget på nærhold.

Det nye annlegget er enormt, men jeg så jo at det fortsatt er litt igjen planeringsmessig… Nå som snøen har gått vil de vel fortsette det arbeidet. Det var endel turister på besøk oppe i kollen, både nordmenn og utlendinger. Nærmere sommeren blir det nok atskillig flere tenker jeg.

Hvis jeg ikke husker feil, så sto det på andre siden av statuen at “Bikkja i bakken” er en gave fra Stein Erik Hagen.

Kanskje ikke det mest flaterende bilde av meg, men jeg måtte bare være med på bilde av Kong Olav. Det er godt at ingen tok bilde av meg da jeg forsøkte å komme meg opp på statuen, hehehe… Så stiv som jeg er i kroppen var det nok ganske latterlig å se på, hehehehe!!!

Er vi turister, så er vi turister…. Vi fant ut at vi skulle ta en tur ned til Opera’n oxo, for jeg hadde nemlig ikke vært der enda. Jeg har gnålt om at jeg ville dit så lenge, og endelig ble det av. Det var ganske mange der nede som slappet av i solen.

Det var jammen en flott utsikt over fjorden, og rundt i Oslo fra toppen av Opera’n. En fin spasertur opp på taket var det oxo. Jeg har syntes at det så veldig bratt ut oppover, men det var ikke så ille som jeg først trodde når vi begynte å gå.

Sven Erik gadd ikke bli med oss opp på taken, og han satte seg nede på platået ved kiosken for å slæppa av litt. Jeg tok bilde av han oppe fra taket, ble ikke så ille det??

Et lite utsiktsbilde fra taket med det snåle kunsverket i forgrunnen, og Københavnbåten Peal of Scandinavia klar til avgang i bakgrunnen.

Ekeberg Restauranten fra Operataket.. Jeg tenker på mamma hver gang jeg ser den, for hun pleide å arbeide der da hun var ung. Hun og pappa bodde på Oppsal gård, og pappa pleide å ta ut travhesten for å trene den litt. Noen ganger kom han opp til restauranten med hest å sulky, og hentet mamma når hun sluttet på jobben… romantisk!!!

Kunne ikke motstå fristelsen til å ta bilde av Holmenkollbakken nede fra byen, den syntes ganske godt. Nesten skinner i solen der den ligger.

Jeg har virkelig kozt meg i dag i det fine været, og har hatt en skikkelig deilig dag.  Så nettopp på værmeldingen at det skal bli en like flott dag i morgen…  Kanskje det blir en ny dag ute i solen med kamera… er jo synd å sitte inne i det fine været!!!

Pusene ligger rett ut etter å ha herja rundt i nesten en time… De lekte med eggene sine, sparket til dem å løp etter dem for så sparke til dem igjen. De ble ikke lei heller… Etterpå ble de litt uvenner å sloss litt, før de startet en maraton hvor de løp etterhverandre rundt hele heimen.  Ikke rart de blir slitne da, med så mye trim, hehehehe!!!*

Jeg kommer plutselig tilbake :o)

Ha en fortsatt fin påskeaften, hehehe.. det var hvist bare 4 minutter igjen av den :o)

4 kommentarer
    1. Oj skal si du virkelig har vært turist he he, mange fine bilder da Vera 🙂 Jeg gidder egentlig ikke dette med turist i egen by. Men jeg har muligens tenkt meg til en gammel plass utenfor Bodø i dag. Det vil si Kjærringøy, gammel handelsplass som var knutepunkt her i nord. Har vært der som ung, så da blir vel kameraet med tenker jeg 🙂
      Ha en fin dag videre.
      Blogger klemz Sissel

    2. muumimamma: Innimellom er det gøy å se litt mer av sin egen by… Jeg ser alltid noe nytt som jeg ikke oppdaget sist jeg var der, og som du sier man trenger ikke å reise så langt :o)

    3. sisselfish: Vi pleier å gjør sånn noen ganger på sommeren, dels for at det er litt hyggelig men oxo for å ta litt bilder.

      Har hørt om Kjerringøy, gleder meg til å se bildene derfra :o) Har ikke vært der selv, men var innom Bodø for mange år siden da jeg skulle til Glomfjord for å besøke familien :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg