Wow for en forskjell….

Jeg sjekket bloggen på denne datoen for et år siden, brrrrrr!! Da var det – 15 C med snø, og jeg gruet meg hele tiden for å gå ut for jeg syntes det var så kald.


 I dag skinner sola, gressplenen er grønn og temperaturen ligger på + 2,6 C. Ville jeg bytte til kuldegradene for å få julestemningen, NEI OG ATTER NEI, for tanken på kuldegradene får meg til å grøsse over hele kroppen. I fjor gikk jeg stort sett ut bare for at jeg måtte, på jobb eller dra i butikken for å handle. Jeg brukte en evighet på å kle på meg en masse klær, og når man kom inn på t-banen måtte man kneppe opp for der var det ikke kaldt. Om ca 2 uker skal jeg ha juleferie, og da kan det godt komme litt kuldegrader og snø.. Det var dagens syt og klag, hehehe!!

Jeg hadde opparbeidet meg en stabel med regninger, som begynte å nerme seg forfallsdato med faretruende fart, og etter frokost i dag satte jeg meg ned å fikk kvittet meg med dem. De har ligget i veska mi i flere dager, for at jeg tenkte jeg skulle betale dem mens jeg var på jobb… Har jeg klart å få det til, absolutt ikke!!! Nå er det i allefall gjort, og jeg er ajour frem til jeg får lønning igjen :o))

Det er ikke nødvendig å kjøpe dyre leker til kattene, nei da, en poseklemme i plast gjør samme nytten. Det viser Vinja helt tydelig her. Hun bare digger denne røde klemma, og kan leke med den i evigheter. Hun er så god at jeg bare vill klemme og koze med henne :o))


Når jeg satt å spiste frokost til morran i dag holdt Ronja og Vinja på å herje rundt meg… Det var veldig morsom å legge seg bak døra syntes Vinja, og stikke poten frem under for å erte Ronja. Hun lot seg selvsagt erte opp, og så var de i gang igjen…, løp etter hverandre i vill fart så pelsdottene fløy rundt beina på meg.

4 kommentarer
    1. Jeg har ogsÃ¥ lagt merke til forskjellen fra i fjor. I Ã¥r har vi ogsÃ¥ kunnet nyte en lang og mild høst. Den første snøen kom for en uke siden, men forsvant allerede dagen etter. Forleden kom den imidlertid tilbake, noe den ikke hadde trengt Ã¥ gjøre før julaften 🙂 Ellers har vi hatt en del vind og ruskevær den siste uka, men veldig mildt fortsatt – i fjor var det knakende kaldt pÃ¥ denne tida. Men ingen Ã¥r er like. Nyt godværet!

    2. Ja det er sant..vi som bor i nittedal merker jo enorm forskjell, her er vi vant til å ha en meter snø på denne tiden..men nå er det kun litt rim på bakken. Vi lengter etter den deilige snøen:-)))
      Ja katter trenger ikkje nødvendigvis dyre leker..hehe…morsomt Ã¥ se pÃ¥ dyra nÃ¥r de leker:-)
      Ha en fiiin kveld da!

    3. bjarteogsidsel: Her i huset holder det med en papirbit for å holde pusene aktivisert i evigheter.

      Var nettopp inne på storm.no og sjekket været for den kommende uken, og det var ikke forventet noe nedbør i form av snø bare litt kjøligere.

      Ha en fortsatt fin kveld dere oxo :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg