Kulda tar knekken pÃ¥ kroppen min….

At kroppen min ikke er noe glad i kulda har jeg vist lenge, men i år sliter jeg mer enn jeg noen gang har gjort… Hver dag er nesten alle krefter og energi borte fra kroppen når arbeidsdagen er slutt, og jeg føler meg sliten, trøtt og litt småkvalm. Det hadde ikke behøvd å være så ille, men det er så kaldt der vi sitter på jobben at jeg fryser omtrent hele dagen, og når jeg fryser så spenner jeg hver eneste muskler og scener i kroppen. Det igjen gjør at kroppen jobber hele tiden… Når jeg satt i bilen hjem var det så ille at jeg mest lyst til å legge meg ned for å sove. Nå står panellovnene nester å rister på veggene, og jeg har tjukk jakke på, skjerf i halsen og innpakket i to fleezepledd å sakte men sikkert begynner varmen å komme tilbake. Formen har oxo så smått begynt og komme tilbake til normalen…

Jeg vet ikke hvorfor det er som det er, men det er i allefall utrolig slitsomt… I går var det like dann, og jeg lå for det meste langt under teppene mine å halvsov med to puser rundt meg. De gjorde det beste de kunne for å varme mammen sin, og det lyktes etterhvert :o))

I begynnelsen av uka var nesten hele utgangsdøra våres hvit av is og rim for at det var så kaldt i oppgangen. Jeg ringte vaktmesteren, og spurte om han kunne finne frem vifteovnen våres igjen. Nå har den stått på noen dager og det er ganske levelig i oppgangen å det er bare litt is igjen helt nederst ved gulvet. Den ovnen han har satt fram er ikke den vi fikk for et par år siden, den kunne vi nemlig sette varmen opppå mer enn på den her. Snakket med naboen om det forrige dagen, og hun hadde oxo sett det. Kan nok hende at de tar en prat med vaktmesteren om akkurat det…

Når jeg nå først driver å syter og beklager meg over kulda, så fikk jeg med meg værmeldingen på NRK tidligere i kveld og der var det ingen løfter om at det skulle bli noe mildere med det første. Da er det bare en ting å gjøre å det er å pakke på seg enda mer klær og forsøke å holde kulda vekk fra kroppen…

2 kommentarer
    1. Ikke bra for kroppen Ã¥ fryse sÃ¥ mye. Varm te hjelper til Ã¥ fÃ¥ varmen opp i kroppen sÃ¥ det mÃ¥ du prøve. Det er ikke sÃ¥ varmt pÃ¥ jobb hos meg heller men jeg kar en liten vifteovn jeg kan bruke hvis det blir for kaldt. Det er kaldere i Oslo enn det er her pÃ¥ grunn av den fuktigheten dere har i lufta sÃ¥ kanskje du skulle flytte hit…

    2. hobbyting: Jeg pleide å vifteovnen min på jobben når jeg hadde eget kontor, men nå som vi sitter i åpent landskap får jeg ikke bruke den. Da blir det sjal og pledd som må gjøre nytten, og selvfølgelig noen kopper varm te :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg