Det var farlig godt….

Middagen skulle spises kl 17 hadde jeg bestemt meg for, men så feilberegnet jeg litt når det gjaldt hvor lenge ribba mi skulle være i ovnen… Hadde kjøpt midtribbe m/kotelettkam, og den trengte lenger tid, men det gjorde egentlig ingenting. Den som venter på noe godt kan aldri vente for lenge :o))

Glemte å ta bilde av ribba, noe jeg definitivt burde ha gjort for den ble den beste jeg noen gang har fått til. Jeg er egentlig en elendig kokk, men jammen overgikk jeg meg helt i dag. Ribba ble saftig, god og med en overside full av sprø svor. Klarte jo ikke å la være å knaske i meg endel, og jisses så godt det var å jeg måtte legge bånd på megselv så jeg ikke spiste for mye. Vanligvis pleier jeg å spise mer medisterpølse enn ribbe, men i dag ble det omvendt gitt, nam nam… 

Det har vært en helt perfekt juleaften, stille og rolig akkurat sånn som jeg vil ha det… Spise god mat, åpne julegaver og se masse repriser på tv som man definitivt har satt så mange ganger at man kunne ha vært stand in, hvis det hadde vært teater, knis. Tror ikke noen av de filmene jeg har vært innom i dag, har vært noen jeg IKKE har sett fra før. Jeg klager ikke, for egentlig så skal man se repriser i julen… Det har blitt en tradisjon det :o))

Pusene fikk sine julegaver tidlig på dagen, hver sin strikket mus med kattemynte i… De små musene har fått kjørt seg i dag, så det var da en vellykket presang til pelsdottene. Alikevel så er den grå store rotta favoritten til Ronja, hun bærer den med seg over hele heimen. Den lå på kjøkkenet i sta, men så hørte jeg henne komme gnurkene inn i stua med rotta i munnen. Til morran i dag hadde hun tatt den med seg opp i senga mi, og den lå oppå hodeputa mi å kikket på meg når jeg våknet!!

Jeg husker når jeg var liten var forventningene om juleaften og 1. juledag (min bursdag) så høye, og de ble stort sett innfridd, men jeg husker oxo at jeg ble litt trist på de to dagene var over…. Da var liksom jula over oxo, og så måtte jeg vente et helt år til neste gang de tor årene kom igjen. Jeg må nesten dra litt på smilebåndet av det, hehehe!!

Nå skal jeg slæppe av til Chat Noirs Jubileumsforestilling, og så får vi se hva som skjer etterpå, blogges :o)) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg