Raindrops keep falling….

Metrologene har fått det riktig i dag… Det regner og blåser og er et ordentlig ufyselig vær ute. Det står i grunnen helt i stil med formen min, som er langt nede i kjelleren. Hvem sin skyld er det?? Jo, min egen selvfølgelig for jeg fikk et skikkelig sukkerkikk i går kveld. Dro innom ESSO stasjonen på veg hjem og kjøpte en pose med snoop, og det angrer jeg bittert på i dag :o(( Heldigvis så er det meste av den dårlige formen borte til i morgen!!

Man kan se antydning til lys på himmelen når vinden tar tak i skydekket høyrer opp, men det er bare små glimt før et nytt vindkast dekker de lyse flekkene med mørke gråe skyer igjen.

Om ikke så lenge skal jeg dra bort på Plantasjen for å kjøpe en krans som jeg skal legge på graven til mamma og pappa. Det er Allehelgenssøndag, og da er det tradisjon å dra ned å tenne lys å legge på krans og granbar. Det siste gjorde jeg allerede når jeg satte ned lyngen for noen uker siden. Håper bare det ikke regner å blåser altfor mye når jeg er der nede, for da blir det så vanskelig å få tent lyset. Det er ganske åpent så vinden rusker ordentlig!!

I går var jeg hos frisørdamen og fikk klippet og farget håret mitt. Jeg har vært blondine siden i våres, men nå var det på tide å ta tilbake tittelen “Nestenblondina” igjen. Det lyse håret var greit nok på sommeren når det var fult av farger i naturen og lyset var varmere. Nå syntes jeg det ikke var så passende lenger. Derfor har jeg gått litt mørkere igjen. Da jeg bestilte timen var jeg ikke sikker på hvilken farge jeg skulle ha, og derfor hadde vi ikke satt av nok tid til striper. Jeg bestemte meg for å gå mørkere for noen dager siden, og da passet det med striper…. Problemet var at da var det litt i senest laget å komme med det, helt min feil… Neste time, 19.12. er allerede bestilt og da har jeg sørget for å gibeskjed om at jeg også skal ha striper :o))

I går kveld var jeg hos Anne, og jeg så ut som om jeg skulle flytte da jeg kom…. Hadde med meg strikketeppet som trenger en egen pose nå, og et kolli til med nettbrett, joggings, drikke og halloween kaken. Anne hadde laget en Mexikansk gryte som vi kozte oss meg, og litt senere ble det hjemmelagde skoleboller som var knallgode.

Vi så på Stjernekampen og diskuterte litt hvem vi trodde kom til å gå ut… Jeg syntes jo alle tre har gjort det veldig bra hele veien, men med hånden på hjerte så må jeg nok innrømme at de to jentene Silya og Agnete har gjort det en aning bedre enn Atle. Neste gang er det finale og det kommer til å bli utrolig spennende :o))

NĂĄ mĂĄ jeg sette kroppen i gir, hvis jeg skal rekke ĂĄ komme meg pĂĄ plantasjen og pĂĄ gravlund innen det blir altfor langt pĂĄ dag!

Ha en fortsatt fin søndag, blogges :o))

2 kommentarer
    1. Fin tradisjon det. Tenne lys og legge oĂĄ granbar. Vi har en slik tradisjon at hele slekta drar til kirkegĂĄrd, overnatter der og har det koselig. Men da er det folksomt pĂĄ filippinene og det er varmt derfor det er ikke noe problem. Man tar med mat, gitar og ff.spill:)

    2. foreignerat50: Jeg syntes også det er en fin tradisjon, og hvor man minnes de som har gått bort :o)) Det er også en fin tradisjon dere har på Filipinene, men hvis jeg ikke tar helt feil så gjør det også det i enkelte land i Sør-Amerika også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg