Tur til Løiten Lys

Tidlig i går morges ringte alarmene hos Anne, Ann-Karin og meg….. Vi hadde bestemt at vi skulle ta en dagstur til Løiten Lys og Brænderi for å se om vi kunne finne noe nytt å spennende å pynte opp i heimen. 

Det var tre trøtte damer som satt å gjespet seg oppover, men det gikk greit for vi skravla i et sett… Jeg var litt bekymret for hvordan jeg skulle klare å holde øynene åpne, noe som var veldig viktig siden det var jeg som skulle kjøre oss opp og ned igjen.

Jeg tok en haug med bilder, og hadde lyst til å kjøpe alt jeg så… Nedenfor følger noen av bildene jeg tok av alt det flotte man kunne kjøpe der :o))


(Kilde: google.no) Resten av bildene er mine egne.

Etter å ha gått rundt å kikket en stund måtte vi sette oss ned å ta en liten pause…. Det var en stund siden vi hadde spist alle tre så det var godt å få i seg litt mat. Anne og jeg valgte et karbonadesmørbrød mens Ann-Karin valgte et Pitabrød med kylling og salat. Jeg liker ikke å klage på maten, men jeg skulle ha ønsket at brødskiven var tynnere og at karbonaden var tjukkere og kanskje hjemmelaget. Den vi fikk et ferdigprodukt fra frysedisken.

Jeg kjøpte faktisk ikke et eneste lys, men det ble et par forskjellige lysfat, lysglass o litt annet. Bilder på det kommer når jeg har satt det fram, men det er ikke de fargene jeg går for akkurat nå.

På veg hjem stoppet vi som vanlig hos Marché på Espa for å ta en hvil og spise middag. Langs hele Mjøsa er det vegarbeidet og det går ikke akkurat så fort fram. Man kjører rundt seg selv og litt til, opp og ned baker. Det er støvete og møkkete alle steder, men det blir nok bra til slutt….. Fra vinduene hos Marché ser man rett ned på vegarbeidet, og det ødelegger for utsikten som før var veldig fin.

Vi bestilte alle sammen stekt ørret med urtestekte poteter og rømmesaus…. Det er ikke så lett å se fisken under den haugen med saus, og for meg ble det litt for mye så jeg måtte skrape den vekk. Jeg klarte ikke å spise all sausen… Bortsett fra det var det en veldig god rett :o)) Vi tok oss god tid til å spise og slappe av før vi satte nesen mot Oslo igjen. Etter å ha kjørt både Anne og Ann-Karin hjem dro jeg hjem til to veldig selskapssyke pusekatter som syntes at mammen deres hadde vært bort litt vel lenge fra dem!!

#løitenlys #løiten #lys #lysglass #lysfat #brænneri #mjøsa #lunch #karbonade #smørbrød #pitabrød #marché #middag #oslo

2 kommentarer
    1. I dag var jeg pĂĄ kino, sĂĄ “Magic in the moonlight”, en søt sak av Woody Allen, kanskje ikke som liker han men uansett sĂĄ er han dyktig i faget. Dere besøkte en kulturperle idag – Løiten forbinder folk med akevitt, bra at noen tar vare pĂĄ slike steder. Fine bilder og sikkert mye folk.

    2. Jeg har sett reklame for den, men siden jeg ikke er noen stor fan av Woddy Alan sĂĄ har jeg ikke vurdert ĂĄ se den.

      Løiten Brænderi er der fortsatt, og ca kl 18 på kvelden er det en enmannsforestilling som er verd å få med seg. Jeg var med på den første gangen jeg var der for mange år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg