Molly Flower

I dag har jeg forsÞkt meg pÄ noe som jeg aldri har gjort fÞr, nemlig Ä hekle Molly Flowers. Jeg har vel sett bilde av det en gang, men tenkte ikke pÄ Ä prÞve pÄ det da. I gÄr dukket det opp en hÄndarbeidsside pÄ Facebook hvor de hadde lagt ut x-antall videofilmer om hvordan man laget blomstene, og jeg ble veldig nysgjerrig jeg!!



Dette er mine fÞrste 4 blomster, og til Ä vÊre fÞrste gangen sÄ syntes jeg ikke at det ser sÄ ille ut, eller hva? Jeg har brukt Viking Superwash pÄ dette forsÞket, og for Ä fÄ litt stÞrrelse pÄ blomstene har jeg brukt heklenÄl no 4,5. Kan vÊre at jeg hadde fÄtt samme resultatet med en tynnere nÄl ogsÄ. Superwash garnet har en tendens til Ä dele seg sÄ man mÄ pase pÄ litt, men det blir nÄ iallefall ganske mykt.


For de som er litt mer viderekomne Ä ser jo selvsagt resultatet helt anderledes ut, men jeg hÄper at jeg skal fÄ mine like jevne Ä fine etter hvert som jeg blir mer vant til teknikken.



Ovenfor kan du se en forklaring pÄ hvordan blomstene lages. Det er ikke vanskelig, men krever at man ikke strammer for mye og sÞrger for at trÄden glir lett over heklenÄlen. Akkurat den delen er ikke sÄ lett for meg, siden jeg har en tendens til Ä stramme litt for mye innimellom.

Formen er ikke helt pÄ topp nÄ i kveld, og jeg burde vel ha tatt en Ibux og lagt meg
. NÄ var det litt gÞy Ä lage disse blomstene, sÄ jeg tror at jeg skal lage noen til innen jeg tar kvelden.

Ha en fortsatt fin kveld, blogges :o))

#molly_flower #hÄndarbeide #hekle #garn #heklenÄl #fremgangsmÄte #forklaring #blomster #ibux

6 kommentarer
    1. Nytt Ă„r og sĂ„ prĂžver du deg pĂ„ noe nytt…det hĂžrtes ut som en fin start pĂ„ 2015 🙂 Og de der var jo veldig sĂžte og i fine farger 🙂
      God bedring og klem fra meg <3

    2. annebe: Godt Nytt Är :o)) Det er vel farger jeg liker veldig godt, og som jeg faktisk bruker en del av nÄr det gjelder klÊr. Syntes ogsÄ de var sÞte, og fikk lyst til Ä prÞve Ä lage noen. Vet ikke helt hva jeg skal sette de sammen til enda, men det kommer nok :o))

      Formen er forhÄpentlig bedre igjen i morgen. Ha en god natt :o))

    3. De var jo kjempe sĂžte 🙂 og fine farger. HĂ„per formen din blir bedre til i morgen. Det er jo ofte at en god natt sĂžvn hjelper. NĂ„ er det natta for meg sĂ„ fĂ„r du sove godt nĂ„r du legger deg 🙂

    4. Hei, her er jeg som kan ALT om hĂ„ndarbeide, IKKE 😀 Mamma har heklet badematter i ‘Mollie Flowers’ av tynt bomulllsgarn 😀 Bruker underlag pĂ„ dem sĂ„ de ikke sklir, de er SÅ fiiine. Ha en god dag, hĂ„per formen er bedre 🙂 Jeg skal fly avgĂ„rde nĂ„!

    5. Åse Helen: Formen er dessverre ikke blitt noe bedre, heller verre. Etter en god natt sĂžvn vĂ„knet jeg til dundrende hodepine pĂ„ tirsdag, men hanglet meg igjennom arbeidsdagen. I dag derimot har jeg sittet godt innpakket i et varmt pledd i godstolen Ă„ halvsovet det meste av dagen.

      Det ble litt hekling nĂ„ i ettermiddag, sĂ„ litt flere blomster har det blitt og de aller fleste har blitt sydd sammen ogsĂ„. Tror det skal bli et et teppe, men muligheten er mange, hehehe…

    6. Lene S.: Her gĂ„r det et febernedsettende for Ă„ holde “hetetoktene og hodenpinen borte”, men det har ikke helt lykkes. Derfor ble det en dag hjemme under varme pledd pĂ„ meg i dag :o((

      Jeg har fÄtt helt dilla pÄ Mollie Flowers, som var en helt annen mÄte Ä lage noe pÄ enn hva jeg var vant med.

      HĂ„per du har hatt en fin flyvning, og velkommen hjem igjen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg