Det er typisk….

Nå har jeg slavet og pusset vinduene mine så de skinner, og så begynner det å regne… Jeg kan ikke si at det ble nevnt på værmeldingen i går kveld :o(( Får bare håpe at det ikke kommer så mye… Når det er sagt så trengte vinduene å vaskes, og en regnskur vil ikke klare å gjøre de like ille som de var.

Jeg skulle ha gått løs på vinduene ute på balkongen også, men da må jeg ha noen her sammen med meg. Vinduene er veldig tunge, og når de skal skyves bort til der de skal svinges inn mot balkongen må de presses inn mot kanten. Gjør man ikke det vil de skli ut av sporet, og klarer ikke jeg å holde dem alene å få de på plass igjen.


Nå har jeg tatt meg en liten pause for å ta en kopp kaffe, og hvile armene mine litt. Om litt er det opp å hoppe igjen for å stryke og henge opp nye gardiner på kjøkkenet. Jeg kjøpte jo nye gardiner til 50,- lengden hos Hansen & Dysvik for noen uker siden, og det ene faget passer perfekt til en rosa gardinkappe jeg heklet for noen år siden. Gleder meg til å se hvordan det blir når de kommer opp :o))

#vindu #pusse #gardiner #regnvær #kaffe #balkong

14 kommentarer
    1. Så deilig å få pussa vinduene ..her ser de ikke ut..men drøyer nok et par uker til med vindusvask.:)
      Koselig med nye gardiner på kjøkkenet..og de hørtes jo veldig billige ut..håper du blir fornøyd når du får dem opp 🙂
      Kos deg videre i dag 🙂 Klem<3

    2. Du har Vært flink i dag.
      Irriterende at det kom litt regn, men det blir nok ikke mye.
      Det blir nok fint med nye gardiner.
      Jeg kommer når du skal vaske alle de på balkongen, så får du hjelp.

    3. Regn!!! Vi bor da i samme by, men her har det ikke kommet en dråpe. Du får tenke at den gamle møkka på vinduene iallfall er borte, hvis det er noen trøst 😉 Litt av en jobb du har gjort på selveste kvinnedagen, håper du ikke er helt gåen :- Ha en fin søndag kveld og kos deg med nye kjøkkengardiner iallfall 😀

    4. annebe: Med tanke på at det fortsatt er ganske støvete ned i gaten, burde jeg vel kanskje ha ventet litt til. Skulle de bli like ille igjen får jeg bare ta dem et tak til, hehehe!!

      Gardinene og kappen passet perfekt sammen, og jeg er veldig fornøyd. Jeg fikk gardinene sÃ¥ billig for at de var pÃ¥ salg… De lÃ¥ i en stor kurv sammen med mange andre gardiner i ymse farger og mønstre. Kappen skulle egentlig være en gave til min mor, men den ble aldri ferdig sÃ¥ hun rakk aldri Ã¥ se den.

      Ha en fortsatt fin kveld :o))

    5. Anne: Det kom ikke mye regn, så vinduene holdt seg tørre :o)) Jeg er veldig fornøyd med de nye gardinene. De er tynne og luftige å slipper igjennom litt lys. Fargen på gardinene og kappen frisker opp på kjøkkenet :o))

      Vi får håpe på fint vær til lørdagen igjen, så kan jeg få tatt balkongvinduene et tak da :o)) Greit å ha noen i nærheten når de skal tas.

    6. Siv Svanem: Å pusse/vaske vinduer er noe av det verste jeg gjør, for jeg er så pirkete at nesten aldri blir fornøyd. Derfor er jeg skjeleglad for at jeg er klar for denne gangen :o))

    7. Lene S.: Hehehe, det var heldigvis ikke mye regn som kom… Det kom, dusjet lett over bakken, og sÃ¥ dro det sin vei igjen… Vinduene forble tørre og fine. Trodde det skulle bli verre enn det var!!

      Jeg er storfornøyd med at møkka er borte, for nå ser det ikke lenger overskyet ut utenfor, hehehe Noe det gjorde før jeg satte i gang.

      Nei da, jeg er ikke helt gåen, men jeg kjenner det godt i armer og skuldre at jeg har jobbet. Nå har jeg plantet kroppen min godt ned i godstolen, og her skal jeg forbli. Om en halvtime begynner 71 grader nord Norges tøffeste kjendis, og det skal jeg får med meg. Holder nemlig en knapp på Geir Schau :o))

      Det var koselig med nye gardiner på kjøkkenet, et friskt pust :o)) Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    8. Pussa noen vinduer her om dag selv, men vil ta det mer grundig senere. Ikke lett når man vil bli klok på været, det kan regne så snø fær det blir sol igjen. Men sola viser oss mye støv både på møbler og på viinduene.

    9. Bloggen din er så fin:) jeg er innom hver dag og leter etter nye innlegg, blir alltid så glad når det er noe nytt å lese. Kattene dine er så nydelige og du virker som en herlig dame:)

    10. Helge: Om ikke lenge sÃ¥ har jeg sola pÃ¥ kjøkken og stuevinduene mine hele dagen, og da er det umulig Ã¥ gjemme støvet. Bare Ã¥ dra fram skurebøtta med jevne mellomrom… Været fÃ¥r vi ikke gjort sÃ¥ veldig mye med, det kan være lunefult…. Skal man ha noe gjort ute sÃ¥ mÃ¥ man bare følge med pÃ¥ værmeldingen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg