Et skritt fram og to tilbake

I går hadde jeg min første fysioterapibehandling i denne omgangen, og som jeg fortalte før jeg gikk så både gruet og gledet jeg meg til å komme i gang. Det ble jo som jeg tenkte at jeg fikk mer vondt i armene mine etter behandlingen, og jeg ble så sliten at det meste av ettermiddagen å kvelden ble brukt til å slappe av. Fysioterapeuten var ikke spesielt slem mot meg denne gangen, men når det er en stund siden sist man har hatt behandling, så skjer det noe med muskler og scener.

Før vi begynte behandlingen så snakket vi litt sammen, og jeg måtte gjøre noen bevegelser for å vise hvor høyt jeg kunne løfte armene. Den venstre klarte jeg å få høyere enn den høyre armen, og bevegeligheten var også bedre i den venstre. Fysioterapeuten så hvor hoven jeg er i kroppen, og hvor vondt jeg også har over det hele. Det er det samme hvor enn man klemmer på kroppen min så er det vondt, og hun nevnte at det minner om bløtdelsrevmatisme. Dette har hun nevnt ved tidligere besøk også. Det kan også virke som om jeg har fått artrose i skuldrene også, men det må man i så fall stadfeste ved nye røntgenbilder.

Akkurat nå orker jeg ikke å tenke på noen nye runder med undersøkelser og røntgen og alt det der. Det må gjøres, men det får vente til etter ferien. Nå har jeg mer enn nok med det som foregår her og nå!!

Klokken har blitt mange igjen, og det er vel på tide at jeg ser å komme meg i seng. God natt 😪 💤💤

#fysioterapi #fysioterapeut #behandling #betennelse #bløtdelsrevmatisme #artrose #skuldre #armer #vondter #røntgen #sove #godnatt #blogg

10 kommentarer
    1. Du blir vel bedre etter noen behandlinger 🙂 Men ikke godt når man må gjennom en sånn periode først 😮 God bedring til deg

    2. håper du fikk en god natt søvn )) vondter i kroppen er ikke godt nei ,som regel må vi leve med det og trene ) men greit uansett å få satt diagnose på problemene

    3. Uff..ja, det gjør vondt nÃ¥r de begynner Ã¥ “rote” rundt i allerede vonde ledd.. Jeg har artrose i skulderen..i AC leddet..og det plager meg ikke til daglig..sÃ¥ om du har det, og kommer over det akutte nÃ¥..sÃ¥ kan det bli ganske sÃ¥ bra… Lykke til! og fortsatt god bedring!

    4. frodith: Tusen takk :o)) Jeg har jo vært igjennom dette noen ganger før, og jeg vet jo at det blir bedre igjen. Jeg er egentlig en positiv person, som stort sett finner lyspunkter i de svarteste situasjoner, selv om det kanskje ikke alltid virker sånn :o))

    5. fruensvilje: Jeg har sovet veldig godt i natt :o) I dag skal jeg ta det med ro her hjemme, og lade opp til en ny behandling i morgen tidlig. Da skal jeg også gjøre noen enkle øvelser :o)) Jeg kommer til å gå litt videre med plagene mine i høst, for jeg vil vite hvorfor kroppen min er som den er!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Skal man ha et godt liv med Artrose, så er den beste medisinen å holde seg i aktivitet. Dette er noe jeg vet bak i hode, men dessverre ikke helt har klart å overholde så bra i 2016. Godstolen fanger, og den fanger dessverre altfor godt!

    7. Søtmonsen ): Det er slitsomt Ã¥ prøve Ã¥ finne ut hvorfor kroppen er som den er… Jeg skal nok ta en runde hos legen for Ã¥ fÃ¥ noen svar nÃ¥r ferien er over. Jeg skal definitivt nyte helgen, for til mandagen skal jeg prøve meg pÃ¥ 50%.

    8. Slike behandlinnger kan være tøffe men er sikker på at du blir bedre etter noen uker. Tror at de fleste må ta en runde med legebesøk og undesøkelser samt behandlinger av og til. Ikke så moro i lang tid, egenandel koster i det lange løp, og slik er det bare. Det er mange i samme bås. God bedring.

    9. Helge: Takk :o)) Ja det tar på når fysioterapeuten begynner å bevege på såre og ømme skuldre og armer. Bedre kommer det til å bli vettu, men jevnlig trening og behanding :o)) Det koster å fly til lege og fysioterapeut, men må det til så må det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg