Drabantby vinter

Da jeg skulle gå en tur opp for å handle på Kiwi i sta, debatterte jeg med meg, om jeg skulle ta med fotoapparat eller ikke. Det ble ikke til at jeg gjorde det, angrer litt for det tar jo mye bedre bilder.

Ute hadde det sluttet og snø i det jeg gikk oppover, og sola kommet fram… Det var allikevel ganske kjølig, så jeg var glad jeg hadde funnet fram dynekåpa mi. For å unngå at jeg skulle gå over ende igjen, spente jeg på meg brodder. Jeg testet dem ut på blank is i svingen utenfor blokka, og de festet seg skikkelig så det var ingen fare for at jeg skulle skli.


(Innkjøring til der jeg huserer, min blokk ligger nedenfor den man ser på bilde)


(I borettslaget mitt har vi to typer blokker, langblokker som jeg bor i og disse firkantede som sees på bildene over)


(Enkelte blomster insisterer på å stå i mot vinteren)


(Litt farger under snøen)

Det var deilig å komme ut å få litt frisk luft, og rørt på stive ledd. Knærne protesterte ganske heftig på veg til Kiwi, men heldigvis litt mindre på veg hjem. Veldig deilig at det hadde sluttet å snø, og at solen var kommet fram. 

Nå skal jeg lene meg godt tilbake i godstolen å se på noen gamle episoder av Inspector Dalglish, Mord i Labratoriet, som sendes hver dag på DR 1. Jeg husker denne serien bli sendt som påskekrim på NRK for mange, mange, mange år siden. I akkurat  denne serien spiller en veldig ung Brenda Blethhyn, som nå kan sees i krimserien Vera :o))

#vinterbilder #drabantby #foto #utpåturaldrisur #kiwi #inspector #dalglish #vera #krim #natur #naturbilder #vinter #vinter2016 #blogg

8 kommentarer
    1. Så godt du kom deg ut litt..ja her måtte jeg også ta piggskoene..men det er litt glatt uansett..vist man trår litt feil..så gikk veeeldig forsiktig i dag..med dårlig rygg og ben som verket, så gikk det ikke langt..men ut kom jeg..en liten tur..og jeg tror man trenger det! Ha en god kveld!

    2. fruensvilje: Jeg har ladet opp kamera, sÃ¥ jeg burde jo egentlig ha tatt det med meg… Mobilen tar gode bilder sÃ¥ lenge jeg ikke zoomer for mye. Hadde det vært opp til meg, kunne nok vinteren ha fÃ¥tt lov Ã¥ vente litt til!!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Du har helt rett, man trenger å komme seg ut for bare om det er en liten tur. Jeg trengte virkelig luft, siden jeg ikke hadde vært ute siden søndagen. Jeg har vært inne på tanken å kjøpe meg tursko med pigger, noe som kan være smart når jeg skal ut å gå ellers i vinter. Ha en god kveld du også :o))

    4. Vakre bilder fra et vinterkledd Oslo. Ja, nå har snøen lavet ned en stund, men tror det skal bli mildere fra mandag. Godt å komme seg ut i frisk luft, man blir så ør i hodet av å være for mye inne. Adam Dalglish er min påskekrim-favoritt, men man bør helst ikke gå ut i mørket etter å ha sett en sånn episode, hihi.

    5. Hanne Beate:Vi har fÃ¥tt noen spredte snøfnugg i dag ogsÃ¥, men det utgjør ingenting. Det var serieavslutning i gÃ¥r, og i dag er det en ny Adam Dalglish serie pÃ¥ gang. Husker ikke den norske tittelen med pÃ¥ danske heter den “Døde nattergale” Mord pÃ¥ et privat sykehus osv.. Enig med deg, syntes det kunne være litt skummelt, knis. Ikke nÃ¥ lenger da!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg