Ikke helt som jeg trodde

For et par uker siden fikk alle beboerne i borettslaget et skriv fra Brann- og Redningsetaten, hvor de informerte om at de ville komme på befaring i leiligheten. Dette skulle selvsagt foregå på dagtid, og for oss som jobber betyr det at man må omorganisere dagen for å få det til. De hadde satt opp to tidspunkt hvor de kunne komme, og ingen av dem passet for meg!

Jeg ringte dem å fikk heldigvis avtalt en ny tid i går, hvor jeg ikke var på jobb, etter at jeg hadde vært hos manuellterapeuten.

Jeg trodde at de skulle ha en ordentlig sjekk av hele leiligheten…., men det var tydeligvis ikke en sånn type kontroll de skulle ha. Brannmannen som kom var en kjekk ung kar fra Valset, og han sjekket at jeg hadde rett røykvarsler på rett sted, at pulverapparatet og brannteppet var der det skulle. Jeg hadde pulverapparatet i feil rom, og det samme med brannteppet. Jeg flyttet dem mens han var der, sånn at han så at alt var på stell innen han gikk. Naboen var ikke hjemme, så jeg låste han inn for å gjøre samme sjekken der. 

Min røykvarsel er av gammel dato, men fungerende, og da jeg sa at den burde vel ha vært byttet ut med de nye vi hadde fått av borettslaget, sa han nei det trengte jeg ikke. De nye levde ikke opp til forventningen, slik at de ville komme med en oppfordring til borettslaget om å gå til anskaffelse av den typen jeg har. Nå slipper jeg å gå rundt å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde byttet ut min gamle røykvarsler, puh!!

#brannogredningsetaten #brannvesenet #befaring #sjekk #hussjekk #brannslukningsapparat #røykvarsler #fredag #mai #blogg

2 kommentarer
    1. Ja en sÃ¥nn hadde vi ogsÃ¥..i enebolig..og det er sååå fint! og kan kanskje forhindre noen brannfeller…de sjekket ogsÃ¥ pipeløp og nedfalls stedet…SÃ¥ bra! men skjønner det kan være vanskelig for folk som jobber…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er greit at de kommer innom Ã¥ sjekker…. Mange har jo laget sine kreative løsninger i leiligheten, som ikke er helt lovlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg