Noen av dagens kjøp

Jeg snakker jo hele tiden om denne innglassede balkongen min, som jeg er så glad i. Problemet er bare at plantene mine liker seg ikke der, for det blir for varmt. Jeg kjøper nye planter en til to ganger i løpet av sesongen, og selv om de får den vannmengden de skal ha så dør de alle samme. Nå har jeg gitt opp, og blitt lei av å kaste penger ut av balkongvinduene 💸

Så for å slippe å kaste så mange planter, bestemte jeg meg for å dra en tur på Plantasjen for å se hva de hadde av uekte planter. Det var kanskje ikke det store utvalget, men jeg fant disse to her. Mange av de uekte plantene, så akkurat sånn ut og det ville jeg ikke ha, men disse så ikke så ille ut. Skal man først kjøpe noe som ikke er ekte, bør det se ut som de er det.

Jeg har hatt så lyst på dette spillet lenge, men det har vært så dyrt at jeg har droppet det.  Når vi var på Lambertseter i dag, var det 50% avslag på prisen, og i stedet for å betale nesten 800,- betalte jeg litt i underkant av 400,-.  Jeg har alltid syntes at det var gøy å spille spill, men de siste årene har det blitt lite av det. Jeg sitter mer med nesen ned i mobilen eller PC’n om kveldene!

Liker du å spille spill?

#plantasjen #planter #uekte #pengesluk #siv #spill #tickettoride #Lambertseter 

16 kommentarer
    1. Alexandra Flaa: Jeg har aldri spilt det selv, men har hørt at det skal være vanedannende og gøy…. Får se hva jeg syntes når jeg har prøvd det selv ??

    2. Enig med deg der angående uekte planter som skal se ekte ut. Jeg kjøper ikke uekte om det er veldig plastic fantastic haha spill spiller jeg også lite 🙁 blir bare mobil/ ipadspill det går i.

    3. det var 2 flotte planter,kunstige kan nok være det beste på en slik veranda som du har ja )) et annet tips er å kjøpe tomatplanter hi hi eller paprikaplanter,det er slike som vil ha varme,oliventre er et annet alternativ )
      Koselig å spille spill ja,men ikke så ofte jeg gjør det,men når jeg først spiller koser jeg meg

    4. Jeg syns de uekte blomstene noen ganger kan være fin jeg..og ihvertfall nå..for mange ser jo ekte ut! Ser kjempe fine ut de du har! Spiller lite spill om dagen ja…men var veldig glad i det før.. Ha en god dag!

    5. Tone: Nei, planter som ser ut som plast vil vi ikke ha. Jeg tenkte kanskje at det var på tide å legge bort mobilen og pc’n litt når man er samlet, sånn vi gjorde før ??

    6. fruensvilje: Jeg hørte noen fortelle om at man kunn ta en tomatskive å legge i litt jord, og så vil man få en tomatplante. Tenkte jeg skulle prøve det ?? Jeg hadde oliven, og de sto fint over sommeren, men de klarte seg dessverre ikke over vinteren.

      Tenkte jeg skulle legge opp til spillkveld om ikke lenge, og se om det slår ann ??

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg tror jeg var heldig med disse to jeg kjøpte i går, for de ser faktisk ganske ekte ut, selv tett på ?? Vi har blitt mer og mer opptatt av mobil, pc og TV de siste årene, men nå er det på tide å legge de bort, iallefall for en kveld ??

    8. Dette spillet er helt ukjent for min del men det er sikkert artig. Leit at du måtte ut i enda en sykemelding men av og til er det en fordel. God bedring.

    9. Helge: Tusen takk ?? Jeg har ikke spilt dette spillet selv, men jeg har fra de som har gjort det at det er gøy. Kanskje det er på tide å innføre en spillkveld innimellom ??

    10. Veldig greit med kunstige planter når det blir for varmt for ekte. Drivhusplanter, som fruensvilje forslår, vil trives bra. Det er for seint å så tomat og paprika nå, – det bør gjøres i mars for at du skal få avling samme år, men ferdige planter går bra. Jeg sådde sånn du beskriver med tomatskive i vår, og det fungerte helt fint. :o)
      Jeg har spilt Ticket to Ride, og det var veldig gøy og enkelt å lære. Jeg liker godt å spille brettspill, og sånne spillkvelder er artig. :o)

    11. det er for sent å så tomater no,men du kan kjøpe en fremdreven på hagesenteret.Jeg har et oliventre som nå er noen år gammel,om vinteren står den i kjelleren ,der får den lite vann ,ikke så mye varme ,men frostfritt,den trives med det,nå står den ute under åpen himmel

    12. Hanne Beate: Jeg tenker at jeg holder meg til de kunstige plantene heretter, i allefall ute på balkongen. Tenkte at vi skulle innføre en spillkveld nå, i stedet for å glo på TV. Jeg har også alltid vært glad i spill, men når man bor alene er de ikke ofte det blir av.

    13. fruensvilje: Jeg hadde to oliventrær på balkongen i fjor sommer, og de stortrivdes der i varmen. Når vinteren kom flyttet jeg de inn, men det ble nok for varmt å de døde for meg. Synd for de var så flotte!!

    14. Ååå…så fine blomster, selv om de er i plast! Fikk så lyst til og kjøpe en sånn jeg og, men de har de ikke lengre på plantasjen..sukk..

    15. Carina: Ja jeg er så fornøyd med dem, og hadde egentlig tenkt å kjøpe en til for å ha foran utgangsdøra. Det blir tydelig vanskelig i flg det du sier, så dumt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg