Snart skal jeg til fysio

Sitter her med morgenkaffen og nyter at vi igjen har fått litt kjøligere vær. Egentlig er det greit at det er varmt på dagen, bare nattetemperaturen synker sånn at man ikke ligger der som en våt klut.

Om ikke lenge skal jeg til behandling for den betente skulderen. Nå på morgenen er den veldig stiv og smertefull… Det skal bli spennende å se hva terapeuten kan gjøre med den.

Jeg har veldig dårlig erfaring med massasje av nakke og skuldre. Ofte så har betennelser en tendens til å forverre seg, eller også dukke opp. Derfor har vi lagt mest vekt på trening den siste tiden, og det har fungert ganske fint.

Problemet er ofte at betennelser kommer, uten at jeg selv har gjort noe for å trigge det. Jeg aner fortsatt ikke hvorfor de helt plutselig kommer. Jeg har blitt veldig flink til å unngå å gjøre ting som jeg får vondt av, men allikevel dukker de opp.

Nå er jeg altså her igjen, og jeg kjenner at jeg blir oppgitt og lei meg. Lei meg for at jeg ikke orker å jobbe, og gjøre de tingene som interesserer meg og er glad i. Prøver å ikke la det gå alt for mye inn på meg, men det er ikke lett.

#helse #behandling #fysio #betennelse #skuldre #vondt #trist #blogg

10 kommentarer
    1. Føler så med deg..og har vært akkurat der du er nå…den følelsen av at det kommer igjen og igjen…og man vil jo så gjerne jobbe, være til nytte…også protesterer kroppen…Håper du får hjelp, og noe som hjelper! Ha en god dag og lykke til hos fysio!

    2. Toini: Det er noe hærk å ikke være frisk i kroppen…. Det var en smertefull opplevelse hos fysioterapeuten. Akkurat nå er set verre enn det var, men det er jo vanlig ?

    3. fruensvilje.blogg .no: Nei, gi opp er ikke noe alternativ.., Da kan man like godt grave en grop å legge seg i den… Veldig vondt nå etter behandlingen, men det roer seg vel tenker jeg.

    4. Håper det gikk bra i dag med behandlingen. Selv skal jeg til fotpleier onsdag. Skulle vært der for lenge side, har flere tær som trenger service. Og til torsdag skal jeg til tannlegen, det falt noe fylling fra en fortann. Må gjøre det nå før jeg mister mer og ser ut som en kanin til slutt. Så til lørdag drar jeg til et sted utenfor Risør på Slektsstevne. Ha en fin dag.

    5. Helge: Ja behandlingen gikk greit, men jeg fikk selvsagt vondt etterpå. Det blir gjerne sånn når man beveger og rører mye på noe som alt er vondt. Skulle ha vært hos fotpleie jeg også, men skal bytte til en ny salong tenker jeg. Det ligger en like i nærheten, hvor ei jeg brukte før jobber. Ha en fortsatt fin dag ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg