De holder ikke lenge

På fredagen kjøpte jeg et par kurver med jordbær, og jeg valgte å kjøpe de som ikke var helt modne. På den måten tenkte jeg at jeg hadde en sjanse til å få spist de opp innen de ble lodne og ødelagt. Jeg bare satte dem inn i kjøleskapet, og tenkte at jeg skulle rense dem senere. Glemte det i går, men i dag tok jeg dem fram.

Da var flere av dem blitt veldig fluffy og lodne allerede, og det minket betraktelig på mengden innen jeg hadde kommet meg ned til bunnen.


Licensed from: pasja1000 pixabay.com

Så nå blir det jordbær til frokost og etter middagen de neste dagene, sånn at jeg slipper å kaste så mange av dem. Når jeg ser tilbake, så burde jeg kanskje bare ha kjøpt en kurv.

#bær #jordbær #holdbarhet #blogg

8 kommentarer
    1. Jordbær er gode og sommermat. Men de holder ikke lenge, skaffa en kurv nylig og de smakte godt. Kan jo fryses og da holder de kanskje litt legere.

    2. Helge: Ja det er synd at de holder i så kort tid, men det er jo sånn det er med de norske bærene. Jeg er ikke så glad i jordbærene etter de har vært frosne, det er noe med konsistensen.

    3. Toini: Nei bløte jordbær er ikke godt…. Liker dem ogsÃ¥ litt halvkulen, da er de aller best. Tok meg akkurat noen med sukker og litt (topping)krem, mmmm det var godt ?

    4. solliv: Nå har jegn satt bærene i den kjøligste delen av kjøleskapet, så jeg krysser fingrene for at dem holder noen dager til. Da klarer jeg formodentlig å spise dem opp ?

    5. fruensvilje.blogg .no: Ja det er norske bær, og ja jeg syntes nok at de burde ha holdt lenger. Spørs hvor lenge butikken har hatt dem innen de satte dem fram. Nå har jeg satt dem i den kjøligste delen av kjøleskapet, så får vi se om det hjelper.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg