Flere prosjekter på gang

Når vi kommer til slutten av september eller i starten av oktober, pleier jeg alltid å pynte stua til høsten. Da kommer det opp oransje gardiner i stua, brune eller oransje duker og litt forskjellig stash. Jeg pyntet til høsten i stua før helgen, men jeg mangler å sette fram litt ekstra pynt som løvblader og lignende. Det har jeg faktisk tenkt å gjøre i morgen.

Jeg har et lite rundt bord som står ved utgangen til balkongen, og der manglet jeg en duk i en høstfarge. Jeg hadde bare rosa og grønne, og de passet ikke inn. Før helgen kjøpte jeg inn oransje bomullsgarn, og i går satte jeg i gang med å lage en ny duk. Den er super enkel å lage, og innen det var på tide å ta kvelden var den nesten ferdig. Jeg hadde igjen å lage den siste borden, men den tok jeg nå i ettermiddag.

Jeg er akkurat ferdig med å feste noen ender, og glatte over den så nå ligger den på det runde bordet. Skal jeg være ærlig, så syntes jeg duken ble veldig fin ;o)) Jeg trodde jeg hadde brukt samme garn som på de andre jeg har laget, men det stemmer ikke. Den ble nemlig litt stivere enn de, men det er bare positivt for da holder den bedre på fasongen.

Nå som høstduken er ferdig, må jeg bruke tiden på juleduken jeg lager for bestisen. Jeg har heklet litt hver dag, så jeg har ikke så veldig mange omganger igjen. Allikevel tar det nok litt tid, for den begynner å bli stor å det tar tid å komme rundt en omgang.

#håndarbeide #duk #rund #høst #oransje #hekle #liten #stor #pynte #løv #blogg

26 kommentarer

Siste innlegg