Nytt legebesøk i dag

Hver måned siden april har jeg hvert hos legen og i dag var jeg der igjen. Formen går både opp og ned, og kanskje mest ned den siste tiden. Noen ganger blir jeg veldig sliten og oppgitt over at det ikke blir noe bedre. Noen dager føler jeg meg i relativt god form, og da er det som å ramle rett ned i kjelleren når jeg våkner neste dag å føler meg helt bånn i bøtta.

Denne gangen har legen sykemeldt meg 80% videre fram til ut januar måned. Jeg håper jo at innen den tiden klarer å krabbe meg opp på en høyere arbeidsprosent!

Illustration of doctors standing arms crossed
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

I mens legen ordnet på sykemeldingen min, kom jeg på at jeg ikke hadde fått melding fra NAV om å fylle ut “Søknad om sykpenger”. Det pleier å komme den dagen sykemeldingen går ut. Så med en gang jeg kom hjem gikk jeg inn på NAV sine sider for å sjekke om søknaden lå der, og det var at jeg hadde glemt å fylle den ut. Der lå det ingen søknad. Så jeg ringte NAV, og fikk vite at legen min hadde krysset av i et felt han ikke skulle. Derfor fikk jeg ikke oversendt noen søknad… Jeg fikk videre beskjed om at legen min må sende inn sykemeldingen for november på nytt. Dermed var det å ringe legekontoret, som heldigvis hadde telefontid, og fikk snakket med en av sykepleierne å forklart hva som hadde skjedd. Jeg sa at det hastet, så han måtte sende inn sykemeldingen så fort som bare den. Hun skulle gi ha beskjed med en gang.

Klokka var begynt å bli litt ut på dagen, men jeg håpet at legen fikk ordnet det før han gikk hjem. Da ville jeg også få søknaden for utfylling. Den har ikke dukket opp, så han har nok ikke fått gjort det i dag. Kommer sikkert til å sjekke mobilen ørten ganger i morgen tenker jeg….

Jeg fortalte i går at adventlysestaken jeg hadde i kjøkkenvinduet gikk i stykker, og derfor dro jeg ned til Rusta etter jeg hadde vært hos legen for å se etter en ny. De hadde ikke helt maken, men samme merke med rosemaling på. Den kosta meg 179,-. Vet at man kan få dem til en rimeligere pris, men jeg ville ha samme merke som jeg hadde fra før ;o))

#legen #legebesøk #helse #sykemelding #søknad #sykepenger #nav #advent #lysestake #blogg

8 kommentarer
    1. Dette ble langvarig denne gangen men du kan jo jobbe litt, egentlig veldig lite. HĂĄper de gĂĄr fort fremover med deg. God bedring.

    2. kjedelig når andre gjør feil og den syke må lide for det,du skulle slippe ekstra jobben med å få orden på papirene ,og det blir jo du som må vente på utbetalingen,så jeg krysser fingrane for att det ordner seg i dag :=) god bedring

    3. HĂĄper du kommer deg til nyĂĄret..og sĂĄ kjedelig nĂĄr det blir sĂĄnne feil…Da fĂĄr vel ikke du penger….og det er ikke akkurat denne mnd man vil leve sparsommelig…grrr..hĂĄper det ordner seg…Lykke til og god bedring!

    4. Helge: Tusen takk ;o)) Ja det drar ut, og hvis jeg skal være realistisk så blir jeg nok aldri helt bra igjen. Det er litt tungt å akseptere, men sånn er det bare.

    5. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Han har ikke fĂĄtt ut fingeren enda ser det ut til, for jeg var nettopp inne pĂĄ NAV nĂĄ ĂĄ sjekket. Der er det ikke skjedd noe enda. Skal vente litt til sĂĄ ringer jeg legekontoret igjen og maser.

    6. Toini: Tusen takk ;o)) Nå er det jobben som betaler lønn enda, så det er mulig at det ordner seg allikevel. Jeg jobber jo litt, så de forskutterer jo. Nå har vi kommet langt ut på dagen, og det har ikke skjedd noe enda. Var inne å sjekket på NAV nå nettopp. Jeg må nok ringe å purre på legen ser det ut til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg