Da ble det jul i stua

Tidligere i dag var ikke formen min akkurat på topp, og tanken på å begynne å slepe opp juletre og pynt opp fra kjelleren var ikke fristende. Allikevel kom jeg meg opp fra kjøkkenstolen, hvor jeg hadde plantet baken tidlig på formiddagen.

Det var ikke så mye som skulle hentes opp, så det gikk ganske raskt å få det opp .  Pusene er alltid veldig nysgjerrig på juletreet når det kommer inn, og skal leke i esken når jeg tar treet ut. De gjemte seg etter tur, og ertet hverandre.

Det å brette ut alle grenene på treet, sånn at det ser pent ut er en gørrkjedelig jobb. Ikke bare det, ryggen blir skikkelig grinete etter en stund. Pynte treet derimot er veldig gøy. Å nå står det her i stua å skinner så fint.

For et par år siden kjøpte ny belysning til treet på Rusta. Det er en ring som man trer over toppen, med 6 lenker med lys som henger nedover. Vel jeg hadde to stykker, så treet minnet litt om familien Griswald’s julebelysning. I fjor så oppdaget jeg at lysene ikke virket som de skulle lenger, og kjøpte to nye. Når jeg hang på lysene i dag, valgte jeg å bare henge på den ene. Det er i grunnen mer enn nok.

Når jeg var ferdig med å pynte dro jeg ned på Bryn-senteret for å julehandle. Det er sikkert noe jeg har glemt, men det er ikke julaften i morgen.

Nå er jeg sliten og skal fortsette kvelden i godstolen foran tv skjermen 📺


#jul #julepynt #juletre #belysning #rusta #blogg

14 kommentarer
    1. SÃ¥ koselig! Men jeg har et spørsmÃ¥l; lukter det Gran-tre? For DET er halve gleden min med juletre… Kan ha en sammenheng med at jeg er oppvokst med skogsdrift… *grubler*

      1. Tusen takk 😊 Jeg mÃ¥ nok skuffe deg, for det lukter ikke gran. Vet det gÃ¥r ann Ã¥ kjøpe et eller annet Ã¥ spraye pÃ¥ treet, sÃ¥ det lukter “ekte”. Har aldri prøvd det selv. Hadde det ikke vært for at jeg blir helt tett i halsen og nesen av gran og furu, sÃ¥ hadde jeg kjøpt ekte vare. 🎄

    2. Fint tre. VÃ¥rt er ogsÃ¥ plast, men her hang lysene pÃ¥ da vi kjøpte det. Jeg kjøpte derimot noe liknende det du snakker om i gÃ¥r, til et tre ute. Det var 12 rader med lys, hver med en lengde pÃ¥ 7,5 meter. Fikk tredd det over toppen pÃ¥ et tre utenfor i dag (mannen gjorde det altsÃ¥, fra toppen av en trippel-stige) og det ble sÃ¥ flott. Helt til han skulle ha ned stigen og sÃ¥ sleit et eller annet! NÃ¥ lyser bare halvparten av de radene. Ble ikke fullt sÃ¥ vakkert … Shit happens, som en kelner pÃ¥ Kreta sa en gang, da alle fikk feil bestilling. 😀

      1. Jeg er veldig fornøyd med treet mitt, og står du ikke helt innpå det ser det faktisk veldig ekte ut. Da jeg kjøpte det for en god del år siden, var det ikke trær med lys på. Jeg er veldig glad jeg kjøpte disse lysene, for det å sette på de gamle fikk meg så frustrert å nesten litt smågal, hihi Så kjedelig at lysene deres ikke virker da 😳

    3. Fint tre. Det er greit med plast men det tar sin plass i boden ellers i året. Tror det er flere og flere som har plast og sett mange som har pynta treet i stua alt. Nå er det bare småting igjen her + mat men må tenke og kjøper ikke så mye. Men litt ekstra blir det men man skal leve etter jul også. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 😊 Kunne jeg ha hatt ekte tre ville jeg nok ha hatt det, for det lukter jo så friskt og godt. Problemet er bare det at jeg er så allergisk, og blir tett i halsen og nesen. Jeg syntes det var perfekt å pynte det i går, så kan jeg nyte det i noen dager innen julaften. Det er alltid noen småting man mangler, men det er jo noen dager igjen til julaften.

      1. Tusen takk 😊 Jeg er fornøyd med pyntingen, og alt er der det skal være nå 😊 Bare jeg får tatt en runde med støvkluten, støvsugeren og moppen så kan jula bare komme. 🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg