Unødvendig med alarm…

Når jeg gikk å la meg i går satte jeg ikke på alarmen, for jeg ville gjerne sove litt lenger i dag. Av og til er det godt å bare sove til man våkner av seg selv. Nå blir det ikke alltid som man har tenkt seg, i alle fall når man bor i en blokk.

Jeg ble vekket før kl 8 i dag av at noen skramlet og bråket i oppgangen. Så noen alarm var uansett unødvendig. Noe skulle tydeligvis fraktes opp til toppen hvor de pusser opp. Jeg klager egentlig ikke på at det pusses opp, bare det at jeg ble vekket såå tidlig. Nå syntes du kanskje ikke det var tidlig, og hvis det hadde vært en arbeidsdag så hadde det ikke vært det heller. Da hadde jeg alt vært på jobb.


Jeg prøvde å lukke ørene for skramlet ute i gangen, og sove videre. Det fungerte ikke så bra, for når jeg først var våken så var jeg det å jeg fikk ikke sove igjen. Derfor sto jeg like godt opp, og brygget meg en kopp kaffe å bladde igjennom avisen.

Ute er det en grå dag her i Oslo, og gradene ligger rund – 4C. Det har kommet mye snø omkring i det langstrakte landet vårt de siste dagene, noe vi har blitt bespart for.  I kveld derimot ser det ut til at vi kan få noen fjoner, og mer er meldt mot helgen, sukk!

#sove #nattesøvn #støy #oppussing #vekket #vær #blogg

12 kommentarer
    1. Det hender at jeg vÃ¥kner av brøytebilen men ikke sÃ¥ veldig ofte. Jeg sover godt nÃ¥r jeg sover og av og til sover jeg litt pÃ¥ ettermiddagen ogsÃ¥. Ã… bo i blokk tilsier at man mÃ¥ tÃ¥le litt brÃ¥k nÃ¥r noen pusser opp men det er heldigvis ikke sÃ¥ ofte i blokka jeg bor i. Jeg bor høyt opp og da kan det bli fort kaldt, var – 18 her i dag tidlig mens ned i sentrum er det kun – 6 sÃ¥ det er store lokale forskjeller. Var pÃ¥ Europris og uten at det var planlagt ble det en eske Mozartkuler hjem. Sjelden jeg kjøper sjokolade men disse var pÃ¥ tilbud. Var ikke streng nok mot meg selv i dag. Mye jeg mÃ¥ jobbe med der. Aner ikke hvorfor det heter Mozartkuler – kanskje interessen for klassisk musikk øker da. Har et øre for klassisk musikk selv og lytta pÃ¥ klaverstykker av Mozart mens jeg spiste kulene. Det er fantastisk flott musikk man kan lytte til sÃ¥ det tÃ¥ler jeg mere av. Men Mozartkuler bør jeg holde meg langt unna heretter. Ha en fin kveld.

      1. Bor man i blokk mÃ¥ man regne med at folk pusser opp med de lydene som hører til, men ikke før kl 8. Før den tiden skal det var stille. I dag derimot har det derimot vært relativt rolig, sÃ¥ det kan være de er ferdig med de arbeidsoppgavene som brÃ¥ker mest. Ikke snakk om Mozart-kuler…, det er sÃ¥ godt at jeg nesten sikler her jeg sitter 😋 Ha en fin onsdag.

      1. Ble litt sur i går gitt, men det gikk over etterhvert som morgenkaffen begynte å gjøre sin virkning 😊 I dag har det heldigvis vært veldig stille fra øverste etasje. Ha en fin onsdag.

    2. Synd det , når du hadde tenkt til å sove ut skikkelig. Godt du kunne kose deg med kaffe og avisa da😊 Selv om det ble tidligere enn beregnet.
      Ha en fin kveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg